Categoria: Receptes dolces

  • CUPCAKES DE VAINILLA SENSE SUCRE

    CUPCAKES DE VAINILLA SENSE SUCRE

    Sap greu saber que hi ha vegades que alguna gent no pot menjar el que tu has cuinat. Ja sigui perquè són intolerants al gluten o perquè han d’anar molt en compte amb el sucre. O simplement perquè estan fent «l’operació biquini» (encara que sigui en ple hivern!).

    Doncs bé, amb aquests cupcakes ja no hi ha excusa… per als diabètics! Els celíacs haureu d’esperar a una altra entrada, però temps al temps.

    Són uns cupcakes poc dolços, si vos he de dir la veritat, però són ben bons igualment, i així vos passau les goles de menjar alguna cosa dolça sense molts de remordiments. 

     

    Aquí teniu la recepta:


    Per a la coca:5

    •  150 ml de llet
    • 1/2 cullerada de vinagre de poma
    • 120 ml de xarop d’atzavara
    • 80 ml d’oli de gira sol
    • 2 cullerades d’extracte de vainilla
    • 160 gr de farina
    • 3/4 de cullerada de llevat en pols
    • 1/2 de cullerada de bicarbonat
    • 1/4 de cullerada de sal

    Pas a pas:

    1- Primer de tot preparau un buttermilk amb la llet i el vinagre. Posau-ho tot junt i deixau-lo reposar una estona.

    2- Mesclau tots els ingredients líquids per una banda, afegint també el buttermilk, i els secs per una altra.

    3- Seguidament mesclau-lo tot junt. La pasta que queda resulta bastant líquida. Ompliu les paneretes  de paper però no passeu dels 3/4 de la capacitat, ja que pugen bastant. Aquesta vegada n’he fet servir unes de molt xules i que poden estar totes soles en peu però que són molt grosses, i n’han sortit 6. Si feis servir de les normals vos en sortiran unes 12.

    4- Enfornau els cupcakes a 160º durant uns 20-25 minuts, vigilant sempre, ja que cada forn és un món! Quan en punxar amb un escuradents, aquest ja no surti brut, podeu tancar el forn i treure la palangana.

    DSC_0442

    5- El farciment d’aquests cupcakes ho he fet amb una confitura sense sucre apta per a diabètics de maduixa, però els podeu farcir amb la que més vos agradi. O deixar-los sense farcir també. Per fer-ho, he tallat amb un ganivet una tapadoreta a les magdalenes, el posat la confitura i els he tornat a tapar

    DSC_0446

    6- La crema ha estat una cosa de darrera hora, ja que no sabia què posar. Al final he improvisat amb formatge light per untar mesclat amb la confitura de maduixa, en la proporció que a mi m’ha agradat. Per tant, cadascú que ho faci al seu gust. De totes maneres, la pròxima vegada que els faci crec que hi posaré nata pujada, i amb un poc de xarop d’atzavara de maduixa, que vaig veure a la botiga de productes ecològics. S’han de provar coses noves!!!

    2 Sin título-1

     Salut a tots!

  • BUNDT CAKE DE BUTTERMILK

    BUNDT CAKE DE BUTTERMILK

     

    No puc estar molt de temps amb una cosa comprada i no estrenar-la. És superior a mi. Aquesta setmana vaig anar a Lidl, on feien unes ofertes d’uns motlles per pastissos. Molt monos, de color rosa o lila, podies triar. I clar, vaig triar el rosa 🙂 . Això va ser dimarts… i avui, dissabte, ja no podia més… i l’he estrenat!

     

    He cercat diferents receptes: d’unes em faltaven ingredients i algunes altres no me feien massa ganes. He triat el bundt cake de buttermilk del blog el rincón de Bea, encara que he canviat un poc la part del buttermilk, i l’he fet a la meva manera.
    El Bundt cake s’anomena així pel tipus de motlle que s’utilitza, que no és més que un motlle amb un forat al mig, cosa que fa que la calor del forn es reparteixi millor. La marca més coneguda d’aquests motlles és la Nordic Ware, i és vera que són preciosos, amb uns dissenys fantàstics… però ara mateix per la meva butxaca són un poc massa cars.

     

    Total! Que he fet la prova amb aquest, que m’ha sortit bastant baratet, ja que com diuen… «els experiments amb gasosa»!

    Ingredients pel Bundt Cake de buttermilk:

    – 250 grams de mantega a temperatura ambient
    – 300 grams de sucre
    – 4 ous de mida L
    – 420 grams de farina normal
    – 1 culleradeta de llevat en pols
    – 1 culleradeta de bicarbonat
    – 1/2 culleradeta de sal
    – 280 grams de buttermilk*
    – 1 culleradeta de vainilla

    Anem per feina!

    Amb una batedora de varetes mesclam bé la mantega amb el sucre fins que estigui tot ben mesclat. Un a un anam afegint els ous tenint en compte de que quedin ben integrats amb la mescla anterior.
    A part, mesclam la farina, la llevadura, el bicarbonat i la sal. Anam afegint aquests sòlids a la mescla d’ous, mantega i sucre a poc a poc, alternant-los amb el buttermilk: unes cullerades de farina i un poc de buttermilk, i així fins que s’acabin les dues coses.
    Els motlles que són tan complicats són mals d’enfarinar perquè no s’enganxi el pastís, per això he fet servir un spray desenmotllant. La veritat és que ha funcionat molt bé!
    Per omplir el motlle, he vist en uns quants blogs que és millor anar vessant la pasta només des d’un costat, i ella tota soleta es va col·locant. D’aquesta manera no queden bombolletes d’aire entre la pasta i el metall. Idò és el que he fet, i ha anat molt bé!
    L’he posat al forn a 180º uns 50-55 minuts, però s’ha de vigilar, i treure’l quan en punxar-lo amb un escuradents ja no surt brut.

     

    Es pot menjar tal qual, o banyar-lo en diferents cremes o salses. Aquesta vegada jo he aprofitat una salsa de gerds que ja tenia feta, la raspberry curd, que és… mmmm… no tenc paraules… Encara que segur que és igual de bo amb xocolata, ja que té un regust molt bo de vainilla.

    Esper que vos agradi. Salut!!!

    (*) el buttermilk l’he fet afegint una cullerada generosa de vinagre a 280 grams de llet. S’ha de deixar reposar una estona i ens quedarà la llet com a tallada, amb mal aspecte, però don’t worry! és exactament com ens ha de quedar.

     

  • PA «DE SÍNDRIA»

    PA «DE SÍNDRIA»

    Hi ha dies que no saps com, però sense cercar-ho et trobes amb una idea divertida i original per un plat de cuina i… no pots estar ni un minut a intentar que et surti!

    I això em va passar aquest estiu. De sobte em vaig trobar amb un pa «de síndria». Què era això? Doncs res més que un pa de motlle de colors imitant els de la fruita que més m’agrada de l’estiu! Es comprèn ara perquè no m’hi vaig poder estar, no?

    Sin título-1Anem a veure el ingredients que es necessiten.

    Ingredients:

    • 395 grams de farina de força (en necessitaràs un poc més)
    • 1 cullerada sopera de sucre
    • 250 centilitres de llet
    • 1 vermell d’ou
    • 3/4  de cullereta de sal 
    • 20 grams de mantega
    • 1 sobre de llevat sec de pa
    • 100 grams de perles de xocolata
    • colorants alimentaris en pasta de color vermell i color verd (si són de bona qualitat es necessitarà manco quantitat, jo he utilitzat els de la marca Wilton)
     

    Pas a pas:

    1. Dins de la llet tèbia hi dissolem la mantega. Afegim el sucre, la sal i el llevat. Ho pastam fins que tots els ingredients estiguin ben mesclats. Afegim el vermell d’ou i afegim també 2/3 parts de la farina que tenim pesada. La pasta queda enganxosa.

    2. Un cop tenim això ben pastat, dividim la pasta en dues parts, una d’elles un poc més grossa que l’altra. La més petita la tenyim de vermell (és millor fer-ho ara perquè quan afegim la farina que li falta el resultat no és tan bo i no queda un color uniforme). Li afegim farina fins que ja no s’enganxi massa als dits. Seguidament li afegim les perletes de xocolata i la pastam bé per a què quedin ben distribuïdes.

    3. Amb la part de pasta que ens queda, la dividim una altra vegada en dues parts. Una d’elles li afegim farina, igual que a la vermella, fins que ja no s’enganxi massa. Amb l’altre, abans d’afegir-li la farina la tenyim de verd.

    4. Una vegada tenim totes les pastes preparades ve el muntatge del pa. Agafam la pasta vermella, i formam amb ella un «rulo«. Reservam. La pasta blanca s’aplana amb l’aprimadora i en el seu centre hi posam el «rulo» de pasta vermella. Feim un paquet amb la blanca envoltant tota la vermella, i si és necessari, l’enganxam pintant amb llet. Repetim el mateix procés amb la pasta verda.

    5. Posam mantega al motlle on enfornarem el pa i també una mica de farina, perquè no s’enganxi. Posam el pa dins el motlle (amb la part lletja cap abaix), l’embolicam i ho deixam tovar tot fins que hagi doblat la mida.

    L’enfornam uns 35 minuts a 180º. Si trobam que agafa massa color per la part de damunt li posam un tros de paper de forn per sobre.

     5

     I ja tenim un pa «de síndria»! És boníssim tot sol, o amb confitures, o… nutella… mmmm…

     4


    PD: He fet aquesta recepta per a gent diabètica canviant el sucre per sucre per a diabètics i les perles de xocolata per xocolata sense sucre trossejada molt petita.