

Que sí, que són mooolt bons de fer! I com que avui és Sant Valentí i per la data i escau bé, els he fets en forma de cor.
No me digueu que no són cucos! I si vos agrada la crema de cacau… mmmmmm…
Havia vist uns pastissets semblants per Pinterest, de fet, si entrau dins del meu perfil veureu de què vos estic xerrant. He volgut fer-los pràcticament iguals, només que aquells són farcits de confitura. Jo també ho he intentat, però com que és tan humida no m’ha agradat el resultat. En canvi els farcits de Nutella han quedat perfectes!
Anem amb els ingredients:
– 2 planxes de pasta de fulls
– 1 ou batut
– Nutella
– maduixes
Pas a pas:
1- Tallau una de les dues planxes de pasta de fulls amb un talla-pastes amb la forma que volgueu. Jo he utilitzat un talla-pastes en forma de cor.
2- Posau les formes de pasta sobre la placa del forn (protegida amb paper de forn o planxa de silicona).
3- Posau la Nutella sobre la pasta, anant en compte de no posar-ne massa arran dels costats.
4- Tallau l’altra planxa de pasta de fulls amb la mateixa forma que l’anterior i tallau a més una forma rodona al mig, fent un forat enmig del cor.
5- Posau aquestes formes sobre les altres, a manera de tapadora. Col·locau un tros de maduixa dins del forat. Jo he laminat les maduixes i les he tallat formant un cor.
6- Amb una forqueta o un altre objecte semblant, tancau les dues pastes pels costats. Pintau amb l’ou batut per sobre.
Forn a 190º-200º fins que la pasta estigui daurada per sobre.
I a menjar!!!
PD: He fet els pastissets en forma de cor, però els podeu fer de qualsevol altra forma: quadrats, rodons… I també podeu fer o no el forat del mig. Això a gust del consumidor!
PD2: Si vos agrada més dolç podeu posar un poc de sucre per sobre de la pasta abans de posar-la al forn o sucre en pols en estar ben fred. Jo ja trob que la Nutella és suficientment dolça, però també, com en el punt anterior… sobre el gust particular de cadascú no hi ha res escrit!


Aquesta setmana passada, la meva padrina va fer 87 anys. Sí!!! 87!!! És tota una campiona. La seva mare, la meva repadrina, va morir amb 94 anys. Són d’aquesta casta de dones valentes i fortes, que les han viscudes de tot color i han duit envant a tota la família. Sense elles res hagués estat igual: els seus berenars en tornar de l’escola els capvespres, els seus jerseis a l’hivern (picaven moltíssim!!!), els seus pastissos pels aniversaris… Què puc dir de la meva padrina que no siguin coses bones?!
És per això que es mereixia un bon pastís. Això sí, després de les setmanes que duim amb el menjar, entre Nadal i Sant Antoni… Poques ganes de res pesat. Per tant vàrem pensar a ca nostra que aquest pastís era més lleuger i bo de menjar.
Aquí teniu la recepta!
Ingredients:
– 1 terrina de formatge d’untar
– 1/4 de litre de llet
– 5 cullerades soperes de sucre
– 1 sobre de «Cuajada Royal»
– 1/2 litre de nata per muntar
– galletes Maria o Digestive
– confitura de maduixa
– Maduixes fresques per decorar
1.- Es passen per la batedora el formatge, la llet, el sucre, el sobre de «cuajada» i la nata fins que estigui tot ben mesclat.
2.- Es cou aquesta mescla durant 3/5 minuts, s’espessirà una mica.
3.- Posam les galletes senceres a la base del motlle que triem. Si el motlle és més ample en necessitarem més i si és més estret, manco.
4.- Anam vessant la mescla calenta sobre les galletes, anant en compte que les galletes no comencin a surar, per això haureu d’anar molt a poc a poc.
5.- Es deixa quallar dins la gelera.
6.- Quan està quallada es posa confitura per sobre, en aquest cas de maduixa, i es decora amb fruita fresca si es vol.
PD: En ocasions és convenient afegir un sobre de gelatina en pols, ja que quan no es té el punt agafat a la cocció de la quallada pot quedar un poc líquida. Això sí, el pastís serà igual de bo! Només que l’haureu de menjar amb cullera, jejejeje.
PD2: Jo he posat confitura de maduixa, però la podeu canviar per la que més vos agradi, així com també canviar la fruita que hi poseu a sobre o no posar-ne, això a gust del cuiner/a!

«Nadal no acaba fins que no ha passat Sant Antoni». Aquesta és una de les màximes del meu poble, Manacor. I de fet, a moltes cases no se treu la decoració nadalenca fins que Sant Antoni i els dimonis ballen el darrer ball.
Aquí teniu la recepta!
Ingredients:
– 250 gr de saïm
– 250 gr de sucre
– 1/2 tasseta de suc de taronja
– 1/2 tasseta d’oli
– 1/4 tasseta d’anís (jo he posat Marie Brizard)
– 1/4 tasseta d’herbes dolces (casolanes)
– 3 vermells d’ou
– farina, la que la pasta es begui (aprox. 1 kg)
Pas a pas:
1- Heu de mesclar tots els ingredients excepte la farina fins que tengueu una pasta més o manco homogènia.
2- Començau a afegir farina a poc a poc. Anau mesclant tota la pasta fins a formar una massa que es pugui manejar fàcilment. No arribareu a afegir el quilo sencer.
3- Quan tengueu la pasta ben pastada, anau agafant bolles i anau-les aplanant amb una aprimadora sobre la taula una mica enfarinada.
4- Amb els motlles anau tallant les formes i col·locau-les sobre la palangana del forn. Jo he posat planxes de silicona per no embrutar les palanganes i per anar avançant feina mentre unes estan dins el forn.
5- Jo he posat el forn a 160º-165º, uns 10-12 minuts. Això depèn de cada forn. Anau vigilant perquè quan els senyorets estan una mica daurats pels costats ja és hora de treure’ls del forn.
I a gaudir de les festes, de les torrades, dels dimonis i Sant Antoni, de les beneïdes… i dels senyorets!!! Visca Sant Antoni!!!

Aquesta és de les vegades en que estic moooolt enfadada amb el forn. Però molt! En aquesta recepta tot anava bé, fins que he arribat a la darrera enfornada. Allà tot ha estat un desastre. En fi, de tot se n’aprèn. En realitat no tota la culpa és dels forn, en gran part és meva.
Feia temps que volia fer una coca d’aquest tipus, i crec que he triat mala recepta per fer-la. Hagués anat molt millor amb una recepta d’una coca més consistent, tipus pastís marbrejat, però com que no la volia fer de xocolata, he triat la pasta del pastís Victòria. Aquesta ha estat la primera errada. Per què? Doncs perquè tenia la intenció de que l’interior de la coca fos de color rosa, i amb la pasta de la Victòria es pots tenyir-la fàcilment ja que és molt blanquinosa.. Però clar, tampoc volia passar-me amb el tenyit, i aquí ve la segona errada. L’hauria d’haver tenyit més!!! Que per què? Doncs perquè com s’ha d’enfornar dues vegades, el tint perd força i va perdent el color. Aix… Ja ho diuen, que dels encerts no s’aprèn res, però dels errors… I tercera errada, quan poses coca congelada dins el forn no pots posar el forn a la temperatura habitual!
Ingredients per a la coca rosa:
– 200 gr de farina amb llevat incorporat
– 200 gr de sucre
– 200 gr de mantega
– 1 cullereta de llevat en pols
– 4 ous de talla M
– un raig de llet
– 1 i 1/2 cullereta d’emulsió de princesa
– colorant rosa en pasta (al gust)
Ingredients per a la coca normal:
– 200 gr de farina amb llevat incorporat
– 200 gr de sucre
– 200 gr de mantega
– 1 cullereta de llevat en pols
– 4 ous de talla M
– un raig de llet
Passos a fer:
1- Primer de tot haurem de fer la coca rosa. Per això mesclarem la mantega a temperatura ambient amb el sucre, i quan estigui tot ben integrat hi heu de mesclar els ous un a un. Mesclau la farina amb el llevat en pols i anau afegint-ho a poc a poc a la mescla anterior. Quan estigui tot afegiu la llet. La darrera passa és afegir l’emulsió de princesa i el colorant en pasta*.
2- Posau aquesta pasta sobre la placa del forn a la que haureu posat un paper de forn (com si féssiu un braç de gitano) o en un motlle molt ample. Forn a 170º uns 18-20 minuts.
3- Quan la coca estigui ben freda, heu de retirar un poc la part de sobre que està més cuita i heu de tallar formes amb un tallador de galletes.
4- Posau totes les formes tallades una darrera de l’altre dins un motlle llarg i deixau-ho dins el congelador mentre preparau la segona pasta.
5- Preparau la pasta normal com l’anterior, però aquesta vegada sense posar-hi emulsions ni colorant.
6- Treieu el motlle del congelador i posau aquesta darrera pasta envoltant de les formes que hem congelat.
7. Posau-ho dins el forn a 150º (sense turbo!!! aquí també vaig fer una gran ficada de pota!!!) i anau vigilant, ja que l’interior de la coca està congelat i farà que el seu voltant sigui més mal de coure. Estarà més de 20 minuts segur.
Es pot servir tal qual o preparar una ganaché de xocolata (posau a bullir 150 ml de nata i vessau-la sobre 150 gr de xocolata fins que tot estigui ben integrat) i banyau la coca amb ell.
Promet tornar-ho a intentar… i la pròxima vegada me sortirà moooolt millor!!!
* Si posau colorant líquid no vos funcionarà perquè no tenyeix de manera tan intensa. Encara que li hagi posat en pasta, n’he posat poc, per tant, a la segona fornada s’ha dissimulat molt el color, i per les fotos he fet una mica de trampa (sí, no ho hauria d’haver fet, però…) i he repassat els corets de princesa amb colorant en pasta dissolt en alcohol alimentari.

Per això, per si vos fa ganes repassar una miqueta tot el que he anat posant vos pos el recopilatori de receptes i tallers.
Voldria demanar-vos un favor a tots els que pogueu (i volgueu) i és que m’agradaria que m’enviéssiu suggeriments, o que me digueu quines de totes les receptes o tallers vos ha agradat més. Moltes gràcies!

