D’aniversari. Del meu aniversari. El pastís que du la decoració amb xocolata de colors és pel meu aniversari. He posat el dia que els faig, no la meva edat, tampoc és qüestió de donar-vos tantes pistes!
Categoria: Receptes dolces
-

DECORACIÓ AMB XOCOLATA DE COLORS
El cas és que fa uns dies vaig descobrir a na Katherine Sabbath. Ella és una profe d’institut que també fa pastisseria, però no us podeu imaginar com! És genial! En un principi el que més me va agradar eren els colors que utilitzava per decorar els pastissos. Després el seu punt a lo Tim Burton (en som fan incondicional) i que no té cap por a fer coses totalment surrealistes. Res, que m’hi he fet fan. Investigau un poc, us encantarà.Bé, idò mirant els seus pastissos em vaig enamorar de les xocolates de colors amb les que els decorava. Els feia tornar aaaalts… I exageradament exagerats. I què voleu que us digui? M’encanta tot el que sigui molt teatral, i els seus pastissos ho són.Idò per fer la decoració d’aquest pastís (perquè avui només us parlaré de decoració) he mirat el que tenia al rebost i he començat a preparar tot «l’atrezzo».Anem a pams:Pel pastís i el farcit:– Per la coca i el farcit he fet servir la recepta de la mona de pasqua pel farcit i del pastís de xocolata i nata per la coca.Pels petonets de merenga:– Ja els coneixeu, els vaig preprarar en aquesta entrada, aquí teniu la recepta. Només que en aquest cas, no he posat cap tint ni sabor extra. Quan faltava poc per treure’ls sí que els he posat un poc de purpurina comestible lila per sobre, poca cosa.Per la cobertura de buttercream de merenga:– Posau al bany Maria 220 gr de sucre i 4 blancs d’ou. Mesclau fins que en tocar-ho amb els dits no noteu cap granet de sucre. En tenir-ho, posau-ho a batre amb les varetes fins a aconseguir una merenga ben consistent. Afegiu la mantega en trossets petits. No passeu pena si en un moment sebla que es «talla», seguiu batent i s’arreglarà tot sol. Ha de tenir una consistencia ben espessa. Si voleu posar una mica de colorant ho podeu fer en aquest moment.Per la decoració de xocolata:– Necessitareu xocolata de colors (jo he fet servir les de la marca Prager pel blanc i el groc i de Candy Melts pel verd clar) i perletes de colors que donin joc amb els colors de la xocolata.Foneu les xocolates a bany Maria o en el microones (les de la marca Prager es poden fondre directament en el pot) i posau cullerades de diferents colors sobre un paper de forn que tendreu sobre una safata.Pegau uns quants copets suaus amb la safata perquè la xocolata s’assenti bé. Quan estigui ben plana, amb un escuradents anau fent les formes que volgueu, mesclant els diferents colors.La darrera passa és repartir les perletes sobre la xocolata abans que s’endureixi. amb les perles més grosses és millor si les pitjau suaument cap endins. Les més petites no és necessari. En estar ben fred, podeu tallar directament amb les mans i us quedaran trossos irregulars, o amb un ganivet perquè us quedin formes rectes.I pel muntatge del pastís… Tornau-vos bojos!!! Mesclau-ho tot! Com més coses millor!Com que la setmana que ve no hi haurà entrada perquè he de fer de Cicerone amb uns amics per Mallorca, us dic adéu fins d’aquí a dues setmanes, en les que hi haurà novetats…Salut! I molts d’anys!!!PD: El número 15 l’he fet amb un motlle de Lekué per fer piruletes de números. -

MINI BUNDT CAKES DE PINK LEMONADE
Ja a l’estiu, quan us vaig ensenyar la llimonada rosa, us vaig dir que d’aquesta beguda també en feien pastissos i que tenia moooltes ganes de fer-lo. El cas és que a més de perquè em feia moltes ganes, tenc una raó especial. Aquest dijous la meva primera nebodeta, na Maria, ha complit el seu primer mes!!!Imaginau com estam per ca nostra! Encantats i feliços és poc. És divina (quina tia seria si digués el contrari, però és que és ben cert), moreneta (amb un «pelazo» d’anunci), amb dits llargs i prims (d’artista)… en fi, que podria escriure sobre ella durant tota l’entrada.I per celebrar que ja fa un mes que va decidir néixer, demà ho celebrarem com toca. I és que no he vist millor recepta que aquesta per una nineta que ens ha robat el cor. És fresca, suau i rosa, si és que ho té tot!He seguit la recepta de I Love Bundt Cakes, que són unes especialistes en aquest tema, excepte en la cobertura, que l’he feta a la meva manera.Ingredients:Per la coca– 220 gr de mantega– 350 gr de sucre– 6 ous talla M– la pell rallada de 2 llimones– 2 iogurts de llimona– el suc de dues llimones– 420 gr de farina– 10 gr de llevat en pols– 5 gr de bicarbonat– colorant rosa en pastaPer la cobertura– 100 gr de sucre en pols– 2 cullerades de suc de llimona– 1 cullereta de fraula (maduixa) en pasta– colorant rosa en pastaPas a pas:Per la coca1- Mesclau la mantega, que haureu tengut a temperatura ambient, amb el sucre. En tenir-ho ben mesclat, afegiu els ous un a un fins a tenir-ho tot ben integrat.2- Afegiu a la mescla el suc i la pell rallada de la llimona.3- En un bol mesclau el llevat, el bicarbonat i la farina. Afegiu una tercera part d’aquesta mescla a la pasta. Quan estigui ben integrat, afegiu la segona part, i en estar aquesta, afegiu la tercera.4- És el moment d’afegir el colorant. Això ho heu de fer a poc a poc, segurament amb mitja cullereta ja trobareu que el color és encertat, si no, afegiu una mica més amb un escuradents. Anau en compte perquè els colorants en pasta poden deixar pasta, dits i cuina de colors ben curiosos.5- Forn a 180º, una mitja horeta o fins que l’escuradents surti ben eixut. Veureu que per fora els pastissos o bundt cakes queden torradets. La sorpresa ve quan el tallau i els convidats veuen el color rosa!Per la cobertura1- Mesclau tots els ingredients en un bol fins que la textura us agradi. Afegiu, això sí, el colorant molt a poc a poc, perquè tenyeix moltíssim i potser us passau amb el rosa.Vessau la cobertura per sobre del pastís (o minipastissos o muffins…) i ja teniu el plat acabat!Segueix així Maria! D’aquí uns mesos en podràs menjar tu de pastissos!PD: Amb aquesta recepta he estrenat el meu primer motlle de bundt cake! En concret és el model Heritage Mini Bundt Pan. Com que en mig bol de pasta ja ha estat ple, amb la resta he decidit fer muffins, i n’han sortit 12.PD2: Segurament m’he passat amb l’esprai desmotllant perquè han quedat moltes bombolletes. La pròxima vegada he de ser més moderada. -

PASTÍS DE XOCOLATA I NATA
De petita sempre vaig estiuejar a Porto Cristo a casa dels padrins. No record estiu sense anar-hi. Allà, de petits, jugàvem tots els veïnats de, més o manco, la mateixa edat. Muntàvem cabanyes amb 4 cadires i 2 teles, l’omplíem de coixins i érem capaços de fer-hi reformes durant tot el capvespre fins a tenir-la al nostre gust. Per suposat, la cabanya quedava desfeta en poc més de 5 minuts quan decidíem començar a jugar-hi. Estius d’infantesa…A final d’estiu, per suposat, havíem de dir adéu a la casa, i als amics i als veïnats. Feiem (i feim encara) un dinar amb una família de veïnat amb la que sempre han tengut molt bona relació els meus padrins. I demà diumenge serà el dia de l’adéu. Per això, he fet aquest pastís. És una nova combinació d’ingredients (tots bons), a veure si agradarà!Anem amb la recepta!Ingredients:– 200 gr de sucre morè– 160 gr d’oli d’oliva suau– 170 gr de farina amb llevat incorporat– 30 gr de cacau en pols sense sucre– 1 cullereta de llevat en pols– 4 ous de talla M– 4 cullerades de cervesa negra (o 5, sigueu generosos, jo he utilitzat la Guinnes)– 500 gr de nata– confitura de gerdsPas a pas:1- Mesclau l’oli amb el sucre. En estar ben mesclat afegiu els ous un a un fins a tenir-los tots ben integrats.2- A part, mesclau la farina, el cacau i el llevat. Afegiu aquesta mescla a la dels ous, l’oli i el sucre. Quedarà una pasta un poc espessa.3- És el moment d’afegir la cervesa. En aquests moment ja us quedarà una pasta més líquida.Forn a 180º, uns 20 minuts (si feis servir diferents motlles per fer els pisos). Si feis servir un sol motlle estarà més temps. En punxar-ho amb un escuradents ha de sortir eixut.4- Muntau la nata. Si afegiu un polsim de sal us quedarà més ferma. En estar pujada afegiu sucre en pols a poc a poc i mesclau amb una espàtula (al gust, depèn de lo dolça que volgueu que quedi). Posau la nata en una màniga pastissera i reservau.Muntatge:1- Si no heu fet el pastís per capes, tallau-lo en tres parts.2- Posau un dels pisos sobre el plat en el que el servireu. Untau-lo amb la confitura de gerds i posau la nata a sobre amb la màniga pastissera. Feis el mateix amb els altres pisos.Esper que als convidats els agradi, i a voltros també!Esper que hageu passat un bon estiu i que la tornada a la rutina no sigui avorrida si no plena de nous reptes i il·lusions!!!PD: No sé què li passa al meu forn que últimament me puja els pastissos més d’una part de de l’altra. És que no entén que després les fotos me sortiran tortes? Haurem de tenir una conversa seriosa… 😉PD2: Nota a mi mateixa: la nata no actua igual amb la màniga pastissera que la buttercream, s’ha de tenir en compte, té una textura molt més fluixa. -

COCA DE GERDS
No sé vosaltres, però aquesta calor que fa enguany a mi me deixa completament KO. Ni ganes de cuinar que fa. Es fa molt difícil encendre el forn per a qualsevol cosa.
Però quan et regalen una capseta de gerds… Alguna cosa has de fer amb ells, i tenia ganes de provar una combinació de sabors basat en l’sponge cake. Així que he pensat que tenir el forn encès durant 30 minutets tampoc no seria tan greu. Aquesta és una recepta d’ingredients bàsics amb el punt àcid del gerd. No m’hi he pogut resistir!
Anem amb la recepta!
Ingredients:
- 160 gr d’oli d’oliva suau
- 200 gr de sucre
- 4 ous M
- 200 gr de farina amb llevat incorporat
- 1 cullereta de llevat en pols
- 1 cullereta d’essència de vainilla
- 2 cullerades de llet
- 125 gr de gerds (1 capseta)
Arremangau-vos!
1- Mesclau el sucre amb l’oli i els ous. Mesclau tot ben bé fins que estigui tot ben integrat.
2- Afegiu l’essència de vainilla.
3- Afegiu la farina i el llevat i mesclau fins que no quedi cap grumoll. Veureu que queda una pasta una mica espessa. És l’hora d’afegir la llet.
4- Posau oli en un motlle baix i rectangular. Jo he posat spray desmotllant, és molt pràctic.
5- Vessau-hi la pasta i repartiu-la bé per tot el motlle.
6- Repartiu els gerds per sobre de la pasta i enfonsau-los una mica amb el dit. Els que eren massa grossos els he tallat per la meitat.
Forn a 180º, uns 15-20 minuts o fins que en punxar amb un escuradents aquest surti sec. En estar ben fred espolsau sucre en pols per sobre.
Jo el serviria amb una bolla de gelat de vainilla (o dues!). Per fer la foto, amb la calor que fa avui no m’he atrevit ni a pensar en ell, s’hagués fos!
Bon profit!!!
-

MOUSSE DE LLET PREPARADA I LLET PREPARADA
De petita record haver anat a cercar llet amb la meva padrina amb la lletera. Record haver arribar a ca seva, posar-la en una olla amb una espècie d’embut a l’inrevés a dins i bullir-la. Per jo era com a màgia, veia sortir la llet per l’embut i era hipnotitzant. Els meus germans també recorden alguna vegada haver anat a cercar nata a la lleteria. No fa tant, però sembla que faci segles.
Amb la llet, la meva padrina preparava moltes coses, però una de les que record amb més claredat és la llet preparada. La llet preparada és llet bullida amb llimona (la pell) i canyella. Un cop freda és el millor per espassar la calor. I feia segles, sí, segles que no en bevia!!!
Per això m’he dedicat a cercar uns dies a veure si trobava alguna recepta amb aquest beuratge en els blogs (Webos fritos, Megasilvita…) que més m’agraden. I sabeu què? Que tots, tots, tots tenen la mateixa recepta. He pensat per tant, que si a tots els funciona la mateixa deu ser perquè és la millor. I no ho he hagut de pensar massa.
Mouse de llet preparada!!!!
Ingredients:
- 250 gr de galletes tipus Napolitana
- 70 gr de mantega
- 600 gr de nata montada
- 5 fulles de gelatina
- 5 blancs d’ou pujats
- 380 gr de llet condensada
- 200 gr de llet
- 1 branqueta de canyella
- la pell d’una llimona
- la pell rallada d’una llimona
- canyella en pols
Preparació:
1- Triturau les galletes i mesclau-les amb la mantega fusa. Posau la mescla en un motlle desmuntable rodó (jo l’he fet en un de 24 cm), repartiu-la be i pitjau per a fer la base de la mouse.
2- Muntau la nata i reservau-la.
3- Posau la llet, la pell de la llimona i la branqueta de canyella a encalentir. Mentre, posau les fulles de gelatina en aigua freda per rehidratar-les. Tot d’una que comenci a bullir la llet la podeu treure del foc (colau per treure la pell i la branqueta) i afegir la gelatina rehidratada fins que es fongui del tot. Afegiu a això la llet condensada i deixau refredar.
4- Pujau els blancs d’ou amb un poquet de sal i afegiu-lis canyella en pols (a gust vostre) i la pell rallada d’una llimona.
5- Afegiu els blanc pujats a la mescla de la llet, i finalment la nata pujada. Heu d’anar fent moviments envolvents per a què no es baixi massa.
6- Vessau la mescla a sobre de la galleta de la base (millor si ho feis a poc a poc, amb un cullerot) i deixau refredar a la gelera unes 6 hores més o manco.I ja tendreu la vostra mouse de llet preparada!
Voleu un acompanyament ideal per a la vostra mousse? Res millor que un bon tassó de llet preparada ben fresqueta. Preneu nota:
– 1 l de llet
– 5/6 cullerades de sucre (depèn de la dolçor que volgueu)
– una branqueta de canyella
– la pell d’una llimonaPosau tots els ingredients al foc i bulliu. En haver bullit 1 minut retirau del foc. Posau-lo tot en un pitxer o botella i en haver refredat posau-ho a la gelera. Serviu ben fresquet!
Bon profit!!!
-

CONFITURA DE TOMÀTIGUES CHERRY. PICADES D’ESTIU (II).
Voleu una altra recepta d’estiu? Idò seguim! Una de les situacions que record de petita és veure al meu padrí fent confitures, salses i empotats durant els estius. Es posava a la fresca al corral de Porto Cristo i junt amb la meva padrina aprofitaven tot el que sortia del nostre tros de fora vila.
Qui no recorda a algun familiar major fent confitura de fruita? De melicotons, d’albercocs, prunes, taronges… inclòs de magranes agres!
El cas és que a mi també em va tocar de més jove ajudar a pesar sucre, remenar, tallar, empotar… I amb una calor espantosa! Però després és cert que a l’hivern s’agraeix obrir un pot de confitura per berenar al matí o per farcir un pastís, i més si es té en compte que és casolana i no té res artificial.
De més gran vaig descobrir que la confitura no té perquè ser sols de fruita. Tomàtigues, albergínies, pebres… de tot en podem fer conserva ensucrada! Fins i tot he vist confitura d’all (aquesta no l’he provada de fer… no tenc molt clar que me pugui agradar). I com que de tomàtigues que no siguin de ramellet sempre en sobren, un any vaig provar de fer-ne confitura, i va sortir boníssima! Uns anys més tard, després de l’èxit d’aquesta, i tenint sobreproducció de tomàtigues cherry, no ho vaig dubtar. Vaig canviar una mica la recepta per adaptar-la al producte… et voilà!Voleu la recepta?
Anem!
Ingredients:- 1 kg de tomàtigues cherry netes
- 750 gr de sucre (si en teniu de morè molt millor)
- el suc d’una llimona
- 1/2 tassó d’aigua
Pas a pas:
Posau tots els ingredients en una olla. Si teniu una greixonera de test suficientment grossa, molt millor. Posau foc mitjà i de tant en tant remenau per a què no s’enganxi. Estau molt atents, el sucre és bo d’enganxar. Depenent de la quantitat que volgueu fer, la tendreu més estona o manco al foc. Jo n’he fet 1,4 kg, i l’he tenguda un poc més d’una hora i mitja. Sabreu que està feta quan hagi reduit a la meitat i el suc estigui espès.
Quan estigui feta, empotau de seguida: posau la confitura en calent en pots ben nets i tancau-los. Tot d’una que hagueu tancat, girau el pot i deixau-lo refredar així, cap per avall. Si ho heu fet bé, el pot haurà fet el buit i no els haureu de bullir. Anau en compte de cremar-vos!La confitura de tomàtigues cherry és ideal per menjar a una taula de formatges, però així com està divina és acompanyant una torradeta amb paté. No heu menjat cosa millor! I amb els vostres convidats quedareu de luxe.Bon profit!
PD: es pot fer perfectament amb sucre blanc, però el sucre morè dóna un color i un sabor una mica més especial.
PD2: Els celíacs només heu de canviar el pa per un pa sense gluten, perquè pel demés no hi ha cap problema. -

MOUSSE DE PINYA
Avui començaré amb un consell: si podeu comprar un motlle per pastissos desmuntable bo, comprau-lo. No compreu material barat. Si no, si us passa el que m’ha passat a mi, no digueu que ningú us va avisar… Perquè el que ha passat a ca nostra ha estat un drama…
Un drama, sí. Imaginau: acabo de fer la mousse, obro la gelera, agafo el motlle, vaig cap a la gelera i… el motlle cedeix… Podeu imaginat com ha quedat la gelera, el terra, la meva roba i les sabates… Un drama…
En fi, qui avisa no és traïdor! I més quan proveu aquesta mousse, que entendreu com és que dic que és un drama! És bona de fer (no necessita forn), té molt pocs ingredients, és fresqueta i per aquesta calor que estam passant és la millor.
La sort és que amb les quantitats que us dono en surt per fer una mousse enorme i encara en queda per fer-ne unes quantes copes extres. Per això podreu veure a les fotos com queda en versió pastís i en versió copa individual, ja que després del desastre inicial encara en quedava per fer un minipastís i una copa.
Anem amb la recepta!
Ingredients:
- Bescuits fluixos (dels que es diuen «de soletilla»)
- 1 l de nata
- 2 pots grossos de pinya amb el seu suc (no almívar)
- 1 paquet de gelatina de pinya (els dos sobres que du el paquet)
Pas a pas:
1- Obriu les dues llaunes de pinya, el suc d’una d’elles posau-lo al foc fins que bulli, i en fer-ho afegiu la gelatina fins que el fongui bé i ja el podreu treure del foc i reservau. El suc de l’altre llauna utilitzau-lo per banyar els bescuits.
2- Col·locau els bescuits en la base del motlle desmuntable.
3- Pujau la nata. Triturau les rodanxes de pinya.
4- Mesclau les tres coses: la pinya triturada, la gelatina fusa i la nata pujada.
5- Vessau amb molt de compte aquesta mescla sobre els bescuits per a què no s’aixequin.
6- Deixau-ho tot a la gelera vàries hores fins que hagi quallat. Desemmotllau.
7- Decorau amb rodanxes de pinya o amb nata muntada.
De veres, provau-la, sé que si us agrada la pinya us encantarà!
Bon profit!!!
PD: Si teniu algun diabètic per casa, en comptes de fer pastís podeu fer la versió en copes individuals sense el bescuit.
PD2: És molt millor que féu la mousse el dia abans de servir-la, us assegurareu que hagi quallat bé-
-

PASTÍS DE CIRERES (CHERRY PIE)
Va ser entrar dins la fruiteria del súper i trobar-me una muntanya de caixes plenes de cireres. I a més de les que totes les receptes especifiquen per fer els cherry pies. Aquest tipus de pastís és típicament americà. Fins i tot té una cançó, que no passarà a la història com a la millor cançó de Warrant… però bé, això ja seria una altra història.
És d’aquests típics pastissos, com l’apple pie, que es mengen el 4 de juliol, festa genuïna americana . Avui ja fa pràcticament una setmana que hem passat aquesta festa, però quan et trobes els ingredients tan fàcilment no pots dir que no!
A més, tenia ganes de provar la recepta del llibre de na Bea Roque «Delicias para compartir». De veres, si no el teniu l’hauríeu de posar a la llista dels llibres per completar la vostra pròpia biblioteca culinària. Hi ha un poc de tot, salat i dolç, això sí, més dolç que salat.
En fi, el cas és que tenia ganes de fer aquesta recepta, em vaig trobar que tenia tots els ingredients… Idò mans a l’obra! És una recepta gens difícil, ja ho veureu, l’única cosa que és una mica ferragosa és haver de llevar els pinyols a les cireres (també els podeu deixar, però no us dic el que us costarà la factura del dentista si en mossegau un sense voler, i ja no en xerrem del mal que patireu).
Preparats? Idò endavant!
Ingredients:
Per a la pasta:
- 350 gr de farina
- 250 gr de mantega o saïm (podeu triar)
- 1 cullereta de sal
- 1 cullereta de sucre
- 75-125 gr d’aigua molt freda
Pel farcit:
- 1 kg de cireres sense pinyol
- 125 gr de sucre
- 30 gr de maicena
- 1 cullereta d’essència de vainilla
- 1 cullerada de suc de llimona
- 30 gr de mantega (en daus petits)
Pel muntatge:
– Un poquet de llet
– SucreAnem per feina!
Pel farcit:
Començarem preparant el farcit, així el deixareu macerar una estona. Treieu tots els pinyols i deixau les cireres en un bol gros. En un bol petit mesclau el sucre, la maicena, la vainilla i la llimona. En estar tot ben integrat vessau-ho per sobre de les cireres i mesclau bé perquè arribi bé per tot.
Per fer la pasta:
Tant si ho feis amb robot de cuina com sense, posau i mesclau primer tots els ingredients excepte l’aigua i mesclau fins que quedi una massa com arenosa. Quan la tengueu així, anau afegint aigua fins que vegeu que no s’aferra gens. Aquest serà el moment de no posar-ne més.
Muntatge:
Agafau la meitat de la pasta i estirau-la. Posau-la a la base del motlle (una vegada li hagueu posat mantega o qualsevol greix per a que no s’enganxi), si us queda algun forat, cap problema, agafau un poquet més de pasta i tapau-lo, no es veurà. Vessau el farcit a dins format un poquet de muntanya en el centre i escampau per sobre la mantega en daus (aquest pas el m’he oblidat, aix… aquest cap… així i tot ha anat bé). Estirau el que queda de pasta i tallau les formes que volgueu (estrelles, cors, cercles…) i anau tapant el farcit deixant algun espai per a què pugui sortir el vapor. Pintau amb llet la part superior i posau una mica de sucre repartit per tota la superfície. Deixau-lo a la gelera durant 30 minuts abans de posar-ho al forn.
Forn a 170º-180º, foc a dalt i a baix, amb ventilador, uns 60 minuts. Si veis que s’està torrant massa la part superior, posau a sobre un paper de forn. Si el deixau més estona dins el forn, la fruita s’estovarà un poc més.
I ja el teniu! Fruita i més fruita! Esper que us agradi!
PD: Quan vaig treure els motlles de l’armari, el que anava a utilitzar per fer aquest pastís es va rompre en mil bocins. Era més baixet, i crec que hagués anat una mica millor.
PD2: La pròxima vegada rebaixaré la quantitat de sucre del farcit, és suficient amb 100 gr, inclús 80 si no us agrada molt dolç.
-

16 RECEPTES BEN ESTIUENQUES
Aquesta setmana he començat les vacances. De veres que enguany les necessitava. Tant perquè la feina enguany ha estat feixuga, com perquè la salut a finals de curs m’ha acompanyat de manera intermitent i desitjava que arribés aquest dia. Aquesta setmana per tant, no us duc cap recepta nova, necessit una miqueta de descans.
Això sí, us deix amb un recull de 16 receptes que crec que us poden servir en aquestes dates tan caloroses. Totes elles ja les he posat al blog, però de tant en quant és bo fer un repàs per veure el que hi ha fet, i per tant, el que encara queda per fer. Com us deia, aquestes receptes que us pos en aquesta entrada són ideals per fer-les durant aquestes setmanes de calor i de nins avorrits que no saben on s’han de posar. Pitjant amb el ratolí sobre el nom de cada recepta anireu directament a ella:
1- Cupcakes de gin amb llimonada: fa poques setmanes d’aquesta recepta, però és una combinació que no pot faltar a l’estiu.
2- Paquetets de mango i pinya: hi ha res més refrescant que aquestes dues fruites juntes?
3- Estrelles de formatge: una bona opció per dur a qualsevol sopar amb els amics. No en quedarà ni una!
4- Bols de xocolata: amb un bon gelat a dins no tendrà rival!
5- Merengues de llima: fàcils de fer, duren setmanes en bones condicions.
6- Bialys: podeu viatjar a New York? Jo tampoc, però amb aquesta recepta hi som una mica més a prop.
7- Pink lemonade: res més refrescant que una bona llimonada rosa! Assegurat!
8- Panada de salmó occitana: bona de fer, senzilla, ràpida i deliciosa. Perfecte per endur-se-la a qualsevol picnic.
9- Mug cake de vainilla i xocolata: una bona opció quan us vengui una cosa dolça de gust però no tingueu ganes d’encendre el forn.
10- Pastissets de xocolata i taronja: quedareu molt bé en una festa si presentau aquests pastissets, i podeu farcir-los del sabor que més us agradi!
11- Monkey bread pizza: teniu per casa nins avorrits? Els tendreu entretinguts una bona estona tallants, farcint, empaquetant, col·locant…
12- Cupcakes de llima i coco: si els feis versió mini seran el complement ideal a qualsevol berenar d’estiu.
13- Pastissets de kiwi: a l’estiu aquest tipus de pastissos són fantàstics. El millor? Podeu posar qualsevol fruita, la vostra preferida!
14- Púding d’estiu: de veritat, no m’esperava que fos tan bo com va ser. Acompanyat de gelat de iogurt o de vainilla seran les postres insuperables!
15- Key lime pie: pastís de llima! Més fàcil impossible! Però guardau-lo a la gelera ben fresquet perquè du nata.
16- Cupcakes de xocolata i baileys: aquesta no és precisament una recepta molt estiuenca… però voleu dir que algú dirà que no a la xocolata «amb xispeta»?
Promet tornar amb noves receptes en breu!
Passau unes bones vacances!!!












































