Categoria: Receptes dolces

  • CUPCAKES DE XOCOLATA I BAILEYS (AMB XOCOLATA DE COMERÇ JUST)

    CUPCAKES DE XOCOLATA I BAILEYS (AMB XOCOLATA DE COMERÇ JUST)

    La setmana passada vaig tenir un problema de salut un poc delicat. Per sort només va ser un ensurt, però un ensurt una mica gros, i vaig preocupar durant unes hores a familiars i amics.

    Sin título-4 Però mala herba mai mor! O al manco és bastant resistent, i pel que es veu, jo ho dec ser (jejeje). El cas és que me vaig recuperant a poc a poc i estic molt agraïda sobretot a una companya de feina, que va haver de patir l’ensurt en primer pla.
    Sin título-3

    Vaig pensar que seria una bona idea agrair-li la companyia durant aquells mals moments d’alguna manera dolça, i què hi ha més dolç que la xocolata? Poques coses. I xocolata amb una mica de xispeta? Xocolata i Baileys combinen bé. Per tant… a cercar receptes!

    I clar que la vaig trobar. A un dels blogs que mir normalment, el de n’Alma Obregón (Objetivo Cupcake) vaig trobar aquesta. És de Nutella i Baileys, però jo he canviat la Nutella per una altra crema de xocolata, en concret la que venen a s’Altra Senalla.

    Sin título-5

    I és que… aquesta setmana passada em varen cridar per ser jurat a un concurs de cuina! I no un concurs qualsevol, no. Al concurs de rebosteria de s’Altra Senalla! No us imaginau quina il·lusió! Ells treballen amb productes de comerç just, és a dir, amb productes que tradicionalment estan exclosos del sistema comercial habitual i que es paguen a preu just al productor (que els permet una vida digna).

    Sin título-7

    Per tant, en aquesta entrada tendreu un 2×1: recepta i reportatge del concurs! Primer anem amb la recepta (amb unes quantes variacions de collita pròpia respecte de l’original):

    Ingredients:

    Pels cupcakes:

    • 100 ml d’oli d’oliva suau
    • 200 gr de sucre
    • 3 ous (talla M)
    • 200 gr de farina amb llevat
    • 120 ml de llet
    • 1 cullereta de vainilla
    • 1 tassonet de «xupito» de Baileys

    Per l’almívar:

    • 50 ml d’aigua
    • 50 gr de sucre
    • 30 ml de Baileys

    Pel frosting:

    • 4 blancs d’ou
    • 220 gr de sucre
    • 350 gr de mantega (a punt de pomada)
    • un pot de crema de xocolata de Comerç Just

    Comencem!

     

    Pas a pas:

    Pels cupcakes:

    1- Mesclau en un bol el sucre, l’oli i els ous.

    2- Quan estigui tot ben mesclat anau afegint la farina a poc a poc.

    3- En estar tot ben integrat només us queda afegir la llet, el Baileys i la vainilla. Mesclau-ho bé tot i repartiu la mescla en les càpsules. Perquè en tengueu una idea, a mi m’ha bastat per fer una palangana de 24 minicupcakes, els 6 que teniu a les fotografies i 1 de regal! Procurau no omplir més de les 2/3 parts, si no vessarà.

    Forn a 170º, uns 20-25 minuts. Els minicupcakes es faran en pràcticament la meitat de temps, no badeu!

     

    Per l’almívar:

    Mentre tengueu els cupcakes dins el forn podeu preparar l’almívar. Posau al foc el Baileys, l’aigua i el sucre. Deixau-ho al foc fins que comenci a bullir. Retirau-ho del foc. En treure els cupcakes del forn, punxau-los i pintau-los amb l’almívar. Jo els he pintat dues vegades (els he engatat fort!)

     

    Pel frosting:

    1- Posau al bany Maria els blancs d’ou i el sucre i mesclau fins que el termòmetre de sucre arribi als 55 graus. Si no teniu termòmetre no passa res, ho heu de mesclar fins que el sucre estigui ben dissolt.

    2- Posau els blancs d’ou en una batedora de varetes i bateu fins que pugin.

    3- En estar ben pujats, afegiu la mantega. Ha d’estar ben fluixa però no líquida. Continuau batent.

    4- Per acabar, afegiu la crema de xocolata. Quantitat? A gust del consumidor. Jo li he posat tot el pot!!! És aquest que teniu a la foto:

    Posau el frosting en una màniga pastissera amb la boquilla que us agradi més i decorau els cupcakes.

     

    I a menjar! Ai no! Primer us vull mostrar les fotos del concurs! Aquí les teniu:

    PicMonkey Collage PicMonkey Collage2
    12La taula preparada amb els plats presentats al concurs.
    DSC_0010
    Una altra vista de la taula.

     

    Sin título-8
    Els membres del jurat. NO m’agrada que me facin fotos, es nota?

     

    Sin título-9
    El jurat durant la deliberació.

     

    Sin título-10Les guanyadores del concurs: unes espectaculars
    galetes de tres xocolates, impressionants!

     

    IMG-20150509-WA0003
    Imatge del carrer on hi ha la botiga de S’altra Senalla,
    i on avui es celebrada el dia del Comerç Just.

     

    IMG-20150509-WA0006
    Creació d’un mandala amb tires de camisetes.

    Per més informació sobre la feina que fan amb el comerç just clicau a l’enllaç de S’Altra Senalla que us he posat més a dalt. I si voleu ser voluntaris estic segura que us acolliran amb els braços oberts.

    Salut! I comerç just!

    Sin título-4


    PD: Si voleu que quedin més «xocolatats», podeu farcir els cupcakes amb més crema de xocolata. Jo ja he trobat que així bastava, però els fans de la xocolata sempre troben que n’hi ha poc.

    PD2: He decorat els cupcakes amb unes pipetes plenes de Baileys, de manera que si algú vol engatar un poc més els cupcakes ho pot fer. I si s’ho volen beure a part, també!

  • CUPCAKES I MINICUPCAKES DE COCO I LLIMA

    CUPCAKES I MINICUPCAKES DE COCO I LLIMA

    Tota aquesta història dels cupcakes ve ja d’enrera. Però no va ser fins que es va emetre «Sex and the city» que per aquí vàrem començar a veure aquests petits pastissets. En aquesta escena que us pos aquí surten dues de les protagonistes menjant un cupcake davant la famosa Magnolia’s Bakery.

     
    I de pastisseries famoses pels seus pastissos, i també pels cupcakes n’hi ha unes quantes. Una d’elles seria aquesta que us he dit abans, la famosa Magnolia’s Bakery de Nova York. Altres, de les més conegudes, són de Londres: la Primrose Bakery, la Hummingbird Bakery (que també és un tipus de cupcake, que a mi no m’agrada massa) i el Lola’s Cupcakes.
    I precisament d’aquesta darrera pastisseria és d’on he tret la base d’aquesta recepta. Segons el llibre, escrit per Victoria Jossel i Romy Lewis, aquest cupcake el varen crear al Lola’s pel dia de la mare, perquè segons elles, a totes les mares els agrada el coco i la llima. Jo tenc les meves reserves sobre aquesta afirmació, però vaja, elles sabran.
    La qüestió és que he canviat unes quantes coses de la recepta, i esper que així us agradi.
    Ingredients:
     
    Pels cupcakes:
    – 70 gr de farina
    – 1 culleradeta de llevat en pols
    – 1 pessic de sal
    – 70 gr d’ametlla en pols (o farina d’ametlla)
    – 160 gr d’oli d’oliva suau
    – 200 gr de sucre
    – la pell i el suc d’una llima
    – 150 gr de coco ratllat
    Per la crema:
    – 200 ml de nata
    – 250 gr de mascarpone
    – 200 gr de sucre en pols
    – la pell ratllada i el suc d’una llima
    – unes gotes d’aroma de llima (*)
    Pas a pas:
    1- Mesclau la farina de blat, la d’ametlla, la sal i el llevat en pols en un bol.
    2- A la batedora de varetes posau-hi l’oli i el sucre. Ha de quedar tot ben mesclat.
    3- Quan estiguin el sucre i l’oli ben mesclats, afegiu la mescla de farines. Bateu fins que estigui tot ben integrat. En aquest moment, afegiu els ous un a un.
    4- Quan els ous estiguin ben integrats a la mescla acabau d’afegir tots els altres ingredients: el suc i la pell de la llima i el coco ratllat.
    5- Posau la pasta dins les càpsules, sense passar-vos dels 3/4 de la capacitat.
    Forn a 170º, uns 20-25 minuts, o fins que en punxar amb un escuradents surti ben net.

    Per la crema de llima:

    1- Per una banda bateu el mascarpone, la pell de llima i el sucre fins que estiguin ben integrats. Afegiu el suc de la llima, i les gotes d’aroma de llima si en teniu.

    2- Par l’altra, pujau la nata.  Quan tengueu les dues coses preparades, ajuntau-les i mesclau-les amb espàtula i amb moviments suaus.

    Posau la crema en una màniga pastissera amb una boquilla rodona i decorau els cupcakes. Si voleu, posau per sobre un poc de coco ratllat i pell de llima ratllada.

    Molts d’anys mamis!!!

    PD: Degut a que no només duen farina, si no que duen altres sòlids més pesats, els cupcakes no pugen excessivament, però  queden molt esponjosos. Per tant, si vos passat una mica en omplir les càpsules, aquesta vegada no tendreu problema, no vessaran.
    PD2: Perdó per unes fotos tan tosques, però aquesta setmana tenc una bona contractura a l’esquena i no tenia moltes ganes de fer moltes històries per les fotos.

    (*) Opcional.

  • PÚDING D’ESTIU

    PÚDING D’ESTIU

    S’acosta l’estiu. La calor. Les vacances… Es sent a l’ambient que queda poc del curs escolar, i tots ho començam a notar. Aquesta setmana ha estat especialment moguda al meu institut.

    Sin título-3aAls meus alumnes (enguany me toca ser tutora) me’ls estim molt… però hi ha dies… I aquesta setmana hi ha hagut uns quants d’aquests «dies». Me podeu creure, he acabat la setmana especialment esgotada.

    Sin título-4

     I a més… aquesta setmana ha estat Sant Jordi!!! És una de les festes que més m’agraden. De petita desitjava que arribés aquest dia perquè podia anar a comprar algun llibre. A ca nostra no és que faltin llibres, més aviat al contrari. Però aquest dia surten totes les llibreries al carrer i és una explosió de cultura que m’encanta. Fa anys a Barcelona, amb unes quantes de les meves companyes del MNAC vàrem anar a vendre llibres a les Rambles de Barcelona i va ser, per jo, una experiència inoblidable.

    Sin título-5

    I ja queda poc pel maig… i en un no res arribam al juny, i ja ens fa ganes tastar coses més fresquetes. La recepta que teniu avui, a més de vistosa, és molt bona, fàcil de fer i… no massa barata. Però sempre es poden trobar maneres de que surti un poc més econòmica. Les fruites del bosc no són precisament barates, però si les comprau congelades surten millor de preu. Això sí, les que compreu per decorar haurien de ser fresques.

    Anem amb la recepta (extreta del col·leccionable Pastelería Creativa).

    Per a 4 púdings:

    • 75 gr de sucre
    • 1-2 cullerades d’aigua
    • 550 gr de fruites del bosc*
    • 12 llesques de pa de motlle sense crosta

    Pas a pas:

    1- Posau al foc el sucre i l’aigua i posau el foc fort fins que bulli.

    2- Un cop agafi el bull, baixau el foc i posau les fruites del bosc (excepte les maduixes). Coeu-les fins que comencin a deixar anar el seu propi suc. Després d’uns 2-3 minuts ja ho podeu treure del foc.

    3- Posau-ho tot (incloses les maduixes) dins un colador amb un bol a baix, per recollir tot el suc.

    4- Tallau el pa de motlle per adaptar-lo a la base dels recipients on ho volgueu posar.

    5- Tallau també unes tires de pa per folrar les parets del motlle.

    6- Pintau bé el pa de motlle amb el suc que haureu recollit de les fruites del bosc, i farciu amb les fruites cada un dels motlles.

    7- Tapau cada un dels motlles amb pa i pintau bé amb el que resti del suc per a què tot quedi ben amarat. També heu de pitjar bé amb la part plana de la cullera per deixar-ho tot ben comprimit.

     FotoJet Collage

    8- Heu de deixar això en repòs a la gelera durant unes 6 hores. És molt millor fer-ho d’un dia per un altre. A l’hora de servir, decorau amb fruites del bosc fresques.

    Sin título-2

     

    Ja només vos queda gaudir d’aquestes postres fresquetes i ben fàcils!

    Salut! I bon profit!


    PD: Si serviu aquestes postres amb una bolla de gelat de nata o de vainilla amb el púding, mai més en voldreu d’altre!!!
    PD2: Per suposat, podeu afegir més quantitat als ingredients. Jo n’he fet per 7 persones, i he adaptat les quantitats.
    PD3: Pels celíacs, posau pa de motlle sense gluten, i llestos! Per aquestes postres no teniu excusa.
    PD4: Pels diabètics, no tenc ni idea de si només canviant el sucre per un apte per diabètics en podeu menjar. Ho haurieu de demanar.

  • CUPCAKES DE COCA COLA

    CUPCAKES DE COCA COLA

    Aquesta setmana m’han donat una bona notícia. Feia un mes o una mica més que me vaig inscriure per un curset a Palma de petit fours, però ja estava ple i me varen posar en llista d’espera. I fa dos dies me varen telefonar per dir-me que quedaven unes places lliures i si encara m’interessava… I TANT QUE M’INTERESSAVA!!!  El curset és dia 17 de maig, ja vos contaré.

     

    El curset el fa la televisiva Alma Obregón, un encant de persona. La vaig conèixer pel desembre al seu taller a un curs que hi vaig anar a fer, i és una passada. Desprèn energia positiva per tots els costats, el que fa que les pors a la cuina et fugin ben aviat.

     

     

    Total, que aquest cap de setmana he agafat un dels seus llibres que tenc per casa i he mirat a veure quina recepta podia fer amb els ingredients que tenia. I de totes, la que m’ha fet més ganes ha estat aquesta. És diferent, no m’ho podeu negar. I amb aquestes capsuletes tan pin-up trob que queden ideals!

     

    Preparats? Idò comencem! Recepta extreta del llibre «Objetivo: cupcake perfecto»

    Ingredients:

    – Pel cupcake
    – 175 ml de Coca-cola
    – 200 gr de farina
    – 200 gr de sucre
    – 1 cullereta de llevat en pols
    – 2 ous
    – 1 cullereta d’extracte de vainilla
    – 115 gr de mantega
    – 2 cullerades de cacau en pols sense sucre
    – 1 cullereta d’essència de cola (*)

    – Per la crema
    – 115 gr de mantega
    – 425 gr de sucre en pols
    – 85 ml de Coca-cola
    – 1 cullereta d’essència de cola (*)

    Pas a pas:

    – Pel cupcake:
    1- Mesclau la farina amb el llevat i reservau.
    2- Posau la mantega, la Coca-cola i el cacau al foc i foneu-lo bé tot.
    3- Quan estigui ben fus, retirau del foc i afegiu el sucre i la farina. Quan estigui tot ben integrat, i una mica més fred, afegiu els ous, l’extracte de vainilla i el de cola.
    4- Ompliu les càpsules fins un poc més de la meitat, però no passeu dels 3/4.
    Forn a 180º, entre 20-25 minuts, o fins que quan punxeu amb un escuradents surti ben sec.
    Per la crema:
    1- En una batedora de varetes posau la mantega i bateu fins que sigui com una crema.
    2- Afegiu el sucre i continuau amb la batedora fins que tot estigui ben integrat.
    3- Afegiu la Coca-cola i l’essència de cola i continuau batent fins que quedi una crema homogènia.
    Muntatge:
    Posau la crema en una màniga pastissera i posau-la a sobre dels cupcakes fent un  moviment en espiral de fora cap endins.

     

    Per acabar, posau decoració en forma de perletes de color vermell o el que tengueu per casa! Per això no vos preocupeu gens!!!

    I a beure… no, vull dir, a menjar Coca-cola!!!

    (*) L’essència de cola no és imprescindible. Si no en teniu no passa res, surten igual de bons.

  • PIRULETES DE COLORS I SUCRE!

    PIRULETES DE COLORS I SUCRE!

    Aquesta és l’entrada ideal pel títol d’aquest blog. És de sucre i de colors!

    Ja vos vaig dir que Pinterest és una font ideal d’inspiració. La llàstima és que no du instruccions de tot. Has de posar una mica d’imaginació i de lògica, i les solucions arriben.
    La veritat és que aquesta «recepta» és taaan fàcil que no sé si es pot qualificar com a tal. Crec que seria millor qualificar-ho com a DIY, més que com a recepta dolça. Això sí, és molt vistosa, ho podeu veure a les fotos.
    Ara estan molt de moda ( i a mi m’encanten!) les taules dolces. Aquestes taules es munten en un racó d’una festa i concentren allà tota la part dolça: pastissos, cakepops, cupcakes, piruletes, llepolies… Això no és cap novetat, ja ho sé. A les festes sempre hem separat la taula de dolç i la de salat. La novetat ve de l’estètica que se li dóna a la taula. Es pengen banderoles de colors, o altres elementes decoratius, i els pastissos, i tot el dolç de la taula segueixen la mateixa paleta.  Aquí teniu dos exemples trets de la web de la revista Marie Claire Idées:

     

    Crec que aquestes piruletes són ideals per quan heu de combinar-les amb uns tons determinats, ja que podeu fer les combinacions que volgueu!
    Anem per feina!
    Necessitau:
    – caramels de vidre (d’aquells transparents, de tota la vida)
    – pals de piruleta (o de broqueta)
    Pas a pas:
    1- Posau paper de forn o una planxa de silicona que pugui anar al forn sobre una placa.
    2- Posau els caramels de vidre sobre el paper. Podeu fer les combinacions que volgueu: o tots d’un color o de diferents colors. Jo n’he posat tres, cada un d’un color. Quan es fonen alguns perden un poc la tonalitat, es normal, la capa de sucre és més transparent.
    3- Encalentiu el forn a 200º. Posau la placa dins el forn i, aquí arriba la complicació,  no badeu gens! El caramels es fondran molt aviat. No estaran més de 3-4 minuts. Quan vegeu que es comencen a fondre i fan bombolletes ja els podeu treure. Compte de no deixar-les més temps perquè vos pot passar això…
    4- Tot d’una que els tregueu del forn posau el pal de piruleta a sobre del sucre fus, apretant un poc. No les mogueu del paper fins que no estiguin ben fredes!
    Et voilà! Ja teniu les vostres pròpies piruletes!
    Fàcils, no?
    PD: Els caramels que jo he fet servir són un poc petits. Si en trobau de més grossos crec que vos poden quedar millor.
    PD2: Si no moveu massa la palangana, vos sortiran amb una forma més rodoneta, com la que veis a l’esquerra de la foto. Però si voleu que tenguin una forma determinada, quan el caramel encara estigui calent, estirau-lo amb un escuradents, com en el que està més a la dreta i sembla que du tupé. És una cosa semblant a la que fan els artesans del vidre per treure formes de les bombolles de vidre encara calent.
  • PETIT CHOUX AMB CRAQUELÍN

    PETIT CHOUX AMB CRAQUELÍN

    Ja sé que vaig dir que no feia coses complicades dins la cuina… i així és. Aquesta recepta no és complicada, però du feina.
    Des que vaig veure aquests petits pastissets a la pàgina de n’Alma Obregón tenia ganes de fer-los. Si és que no me digueu que no són una monada!? Són petitons, rodonets, de color rosa a sobre i farcits de crema! No és pot demanar més en tan poc espai.
    M’encantaria fer més pastissets francesos, seguiré investigant el tema. Ara mateix però, estic molt contenta que aquests mini pastissets hagin sortit tan bé i tan bons! Companys de feina… crec que dilluns no tendreu postres per després del berenar!
    Parau atenció perquè hi ha algunes passes. La recepta l’he treta de la pàgina Objetivo: Cupcake Perfecto.

    Pel craquelín:

    – 95 gr de farina
    – 75 gr de mantega
    – 95 gr de sucre
    – colorant (*)

    Per fer la pasta pel craquelin heu de mesclar bé tots els ingredients i fer una bolla.
    Posau la pasta entre dos papers de forn i formau una planxa fina d’uns 2-3 mm. Posau una estona aquesta planxa dins de la gelera a fi que sigui més bona de manipular. En estar freda, tallau cercles, jo ho he fet amb una «boquilla» de màniga pastissera. Reservau-los.


    Pels petit choux:

    – 250 ml d’aigua
    – 100 gr de mantega
    – 5 gr de sal
    – 5 gra de sucre
    – 150 gr de farina
    – 4 ous

    1- Posau a encalentir al foc l’aigua, la mantega, la sal i el sucre i s’ha de fondre tot.

    2- Quan estigui tot ben fos, treieu-lo del foc i afegiu la farina. Mesclau bé i tornau la mescla al foc.

    3- Anau remenant la mescla fins que noteu que faci un renouet com un frec. En aquest moment ja ho podeu treure del foc i posar la pasta en un bol.

    4- Anau afegint els ous a la pasta un a un fins que quedi tot ben integrat.

    5- Passau la pasta a una màniga pastissera i feis petites bolletes sobre paper de forn o sobre una planxa de silicona.

    6- Posau un cercle de craquelÍn sobre cada bolleta de pasta.

     

    Posau el forn a 220º. En estar ben calent posau-hi els petit choux, i en haver passat 4 minutets baixau el forn a 180º i deixau-ho 12-15 minuts.
    Per farcir-los, he fet la crema que té n’Alma al post de la recepta. Tal qual. El problema és que crec que m’ha quedat un poc líquida. Crec que la propera vegada posaré 5 gr més de farina de blat de moro, al manco.
    Aquí teniu la recepta:
    Crema per farcir:
    – 500 ml de llet
    – 125 gr de sucre
    – 1 cullereta de vainilla
    – 45 gr de farina de blat de moro
    – 4 vermells d’ou
    1- Posau els vermells, la meitat del sucre i la farina de blat de moro en un bol i mesclau-ho molt bé. Reservau.
    2- Posau al foc la llet, l’altra meitat del sucre i la vainilla i encalentiu.
    3- Quan estigui calent, retirau del foc i afegiu la mescla que tenieu reservada. Encalentiu una altra vegada fins a espessir. Retirau del foc.
    4- Removeu bé, amb energia, i tornau al foc i removeu fins que comenci a fer bombolles. Anau alerta en aquest punt perquè la crema pot començar a atacar-vos en qualsevol moment, de fet, he aconseguit una bona cremada en un dit. Ferides de guerra.
    5- Passau la crema en un bol i tapau amb paper film tocant la superfície. Deixau refredar.
    Pel farcit: passau la crema a una màniga pastissera i feu com si poséssiu una vacuna, foradau el petit choux amb un escuradents o amb la mateixa boquilla si és prima, i farciu.
    Això és tot!  Disfrutau-los!!!

    (*) Podeu posar colorant o no, això va a gust de cada un. Però realment queda molt més cuco si tenyiu el craquelín, o no?

  • BOL DE XOCOLATA

    BOL DE XOCOLATA

                                   
    Des de fa més de deu anys som membre de l’Associació d’Amics del Museu d’Història de Manacor, gran part dels quals en som la secretària. Ens dedicam sobretot a promoure la història de la nostre ciutat amb les peces que tenim en el museu, ubicat dins una torre medieval a la sortida de Manacor. A més també programam excursions, viatges i a l’estiu, el cicle de les muses (activitats de dansa, teatre, música i fins i tot, astronomia).
                                             
    Doncs bé, els membres de la junta de l’Associació, a més de compartir l’interès per la cultura i la història, som amics. De tant en quant ens reunim per programar les diferents activitats. Habitualment però, les reunions en converteixen en sopar-reunió, dinar-reunió i també hem fet berenars-reunió. Res, que a vegades la reunió és més per veure’ns i menjar que per cap assumpte urgent.
                                             
    Avui, ha estat un d’aquests dies (això sí, avui hem decidit mooooltes coses, vos mantindré informats), dinar-reunió. I jo em vaig comprometre a dur les postres. I em vaig ficar dins un bon embull. Per què? Perquè dins un grup tan petit com el nostre hi ha diverses intoleràncies: a la lactosa, al gluten… tanta sort que no hi ha ningú diabètic, ja hagués estat un poc més complicada la cosa. Això sí, en tenim uns quants que són al·lèrgics al «plat buit», tanta sort!
    El cas és que crec que me vaig passar dues setmanes pensat què podia dur i que en pogués menjar tothom. Al final vaig arribar a això. Preparau-vos!
    Ingredients pel bol:
    – Xocolata de cobertura
    – Globus
    Ingredients per la crema de iogurt:
    – 750 gr de maduixes
    – 8 iogurts naturals sense lactosa
    – xarop d’atzavara
    Pel bol:
    1- Inflau els globus i rentau-los bé.
    2- Foneu la xocolata en el microones o a bany Maria, així com vos vagi millor.
    3- Mesclau bé la xocolata i assegurau-vos que no queda res sense fondre.
    4- Agafau un globus i posau-lo dins del bol on heu fos la xocolata. Només la base. Treieu-lo i posau-lo a assecar sobre un paper de forn (així serà més fàcil desferrar-ho).
    5- Un cop estigui ben sec, punxau amb una agulla el globus. Perquè no es desinfli massa aviat i rompeu el bol, punxau el globus a la part superior, allà on hi heu fet el nus.

     

    Per fer la crema de iogurt:

    1- Posau les maduixes i el iogurt en una batedora i triturau-ho tot junt.

    2- Com que els iogurts eren ensucrats, no hi he afegit cap edulcorant, però sí que l’he posat a la taula per si algú ho volia més dolç. En aquest cas he posat xarop d’atzavara.

    3- Posau la crema dins el congelador. Quan estigui a mig congelar, treieu-lo, tornau-lo a passar per la batedora i tornau a posar-lo dins el congelador fins l’hora de servir.

    I aquí ho teniu!

    Salut!

     

    PD: Aquestes postres són aptes per a diabètics si els iogurts que utilitzau són edulcorats o naturals sense sucre. Podeu afegir dolçor amb edulcorants tipus el que vos he posat a dalt (xarop d’atzavara, o qualsevol altre apte per a diabètics).
    PD2: Si feis règim, tampoc teniu excusa, posau els iogurts amb 0% de greix i llestos!
    PD3: Evidentment, el farcit del bol pot ser moooolt variat! Maduixes amb nata, macedònia, iogurt tot sol… Uf! Podeu triar!
  • MONA DE PASQUA («MY WAY»)

    MONA DE PASQUA («MY WAY»)

     

    Sí, «my way», com deia en Sinatra. Aquests dies he llegit molt per internet sobre la tradició de la mona de Pasqua. Hi podeu trobar de tot! La revista Sapiens  va publicar un article sobre l’origen d’aquest dolç i fins i tot té un enllaç amb una recepta.

     

     

    El cas és que mirant, mirant, tothom té la seva. Totes molt semblants, però pel que es veu s’adapta als gustos de la família i de l’infant a qui s’ha de regalar. Com que no em decidia per cap, al final he decidit fer-la a la meva manera. I aquí teniu el resultat. Hi ha coses que hauré de millorar, però no estic del tot decebuda, jutjau voltros mateixos.

     

     

    Per la recepta del pa de pessic he agafat la mateixa que vos vaig posar del pastís Victòria que teniu aquí, però he canviat la mantega per oli d’oliva suau, i la veritat és que crec que m’agrada més i tot.

    Ingredients per la coca:

    – 200 gr de sucre
    – 160 gr d’oli d’oliva suau
    – 200 gr de farina amb llevat incorporat
    – 4 ous de talla M
    – una cullereta de llevat en pols
    – un raig de llet

    Au! a enbrutar-nos les mans!

    1- Primer de tot mesclau el sucre amb l’oli. En estar ben mesclat, afegiu els ous un a un, han de quedar ben incorporats.
    2- Anau afegint la farina i el llevat en pols en tres o quatre vegades. Així vos assegurareu de no deixar grumolls i afegireu més aire a la pasta..
    3- Quedarà una pasta un poc espessa, per tant, ara és el moment d’afegir la llet. Mesclau-ho bé tot.
    4- Untau bé el motlle on l’enfornareu i vessau-hi la pasta.
    Forn a 160º, uns 20-25 minuts o fins que en punxar amb un escuradents, aquest surti net. Jo només l’he tengut aquest temps perquè he separat la pasta en tres motlles iguals, ja que així després és més bo de fer pels pisos. Si ho feis tot en un sol motlle segurament estarà més temps.
    Pel muntatge:
    1- Tallau la coca en tres capes.
    2- Posau el primer pis de coca sobre el plat en què el muntareu. Posau una capa generosa de trufa per farcir, o el farcit que més vos agradi. Tapau amb la segona capa de coca.
    3- A sobre d’aquesta segona capa posau una capa de confitura (jo l’he posada de gerds perquè era la que tenia per casa). Tapau amb la tercera capa de coca.

     

    4- Amb la trufa que vos ha sobrat, tapau tot el pastís, pels costats i per sobre. Una vegada tot tapat, jo he posat ametlla torrada en trossets («crocant»).
    5- I per sobre de la tarta podeu posar el que trobeu o se vos acudeixi. En aquest cas he fet una banderola amb pals de broqueta, fil i washi tape. També he fet un poc de decoració amb la màniga pastissera amb la trufa que ha sobrat. I per acabar, ous de xocolata i perletes de sucre de colors! Et voilà!

     

     

    Ara que s’acosten les vacances de Pasqua aprofitau per fer alguna recepta diferent, i ensenyau-me-la!!!
    Bon profit!!!
    PD: no estic molt convençuda de la trufa que he fet, per tant esperaré a trobar una recepta que m’agradi més per posar-la.
  • COCA DE IOGURT

    COCA DE IOGURT

    Hi ha res més fàcil i ràpid que una coca de iogurt? Crec que és de les primeres que aprenem de petits perquè el que s’ha de mesurar es mesura amb el mateix potet de iogurt, sense balances ni tassons mesuradors.

    Sin título-3

    I bé, a més de fàcil, és molt bona. És de les típiques coques que es fan quan no es té massa temps, o per quan es vol fer una cosa fàcil i ràpida per berenar el matí. I a més, els ingredients estan TOTS dins el rebost, no en té cap d’especial.


    Així que, anem amb els ingredients:

     Ingredients:

    • 1 iogurt (jo he utilitzats dels de Vitalinea, dels grossos)
    • 3/4 de potet de iogurt d’oli de gira-sol
    • 2 potets de iogurt de sucre
    • 3 ous
    • 3 potets de iogurt de farina
    • 1 sobre de llevat en pols
    • la pell d’una llimona
    • sucre en pols per decorar

    Au! Anem per feina:

    1- Mesclau primer el sucre amb l’oli, quedarà una pasta bastant sòlida.

    2- Anau afegint a la mescla anterior els ous, un a un, fins a tenir-ho tot ben mesclat.

    3- Ha arribat el torn d’afegir la farina i el llevat. És millor si afegiu la farina en 3 o 4 vegades, vos assegurareu de que tot es mescli bé i no es formin grumolls.

    4- Per acabar, afegiu la pell de la llimona i mesclau bé.

    Posau oli al motlle on volgueu fer la coca. Jo he posat la pasta dins motlles de paper aptes pel forn, d’aquesta manera no he embrutat res. N’hi ha hagut suficient per tres motlles de paper de mida petita.

    Sin título-8

    Forn a a 165º-170º, uns 30.35 minuts. Recordau, per assegurar-vos, de comprovar amb un escuradents si ja està cuita.

    Sin título-7

    Per acabar, podeu posar un poc de sucre en pols per sobre per decorar una mica, però aquest pas és opcional.

    Sin título-6

    I a disfrutar!!! Salut!!!

     Sin título-2aa

    PD1: Pels diabètics, si canviau el sucre de la pasta, per sucre apte per diabètics i no posau el sucre en pols a sobre, en podeu menjar.

    PD2: Jo he utilitzat iogurt natural perquè era el que tenia per casa, però per aromatitzar la coca podeu utilitzar iogurts de diferents sabors i no posar la pell de la llimona.

    PD3: Podeu utilitzar oli d’oliva suau en comptes d’oli de gira-sol. No utilitzeu oli d’oliva de gust fort o es notarà massa.