Categoria: Receptes dolces

  • BUNDT CAKE DE XOCOLATA BLANCA I COCO

    BUNDT CAKE DE XOCOLATA BLANCA I COCO

    A ca nostra ens ha quedat clar que els aniversaris s’han de celebrar. I al meu IES, tant és si és aniversari o no, tot se celebra. I la setmana passada celebràrem que fa 10 anys que es va inaugurar l’IES Porto Cristo.

    DSC_0779

    Els nins i professors han fet una feinada per a poder oferir a tothom que es volgués acostar a l’institut activitats de tot tipus. Els alumnes de 2n prepararen una repassada a la història de l’IES des de totes les vessants que se’ls varen ocórrer, des dels plànols de l’edifici a les portades de les agendes. Els petits de 1r varen estudiar a fons una de les tradicions amb més pes dins el nostre terme: les festes de Sant Antoni. I els alumnes de 3r varen mostrar la seva vessant més solidària investigant d’on ve el conflicte de Síria. Per a recaptar alguns fons per a poder enviar allà, varen preparar un berenar solidari amb el que ells varen dur de casa. La sala de profes es va omplir de coques de tota casta, dolces i salades. Però a més, també demanaren als professors que aportéssim alguna coseta. I com que ja feia temps que volia fer aquesta coca… vaig tenir l’excusa perfecta!

    DSC_0784

    La veritat és que tant pares, alumnes com professors ens ho passàrem molt bé i gaudirem molt tant dels tallers que varen muntar els alumnes com del concert dels professors i de la rifa… i a mi em va tocar un número de la rifa!!! Síiii!!! Un detallet, però mira, a mi ja m’ha fet contenta. 😀

    Però anem al que hem d’anar. Anem amb la recepta.

    DSC_0786

    Recepta treta del blog El Rincón de Bea, amb alguna modificació:

    Ingredients:

    Per la coca

    • 125 g de xocolata blanca
    • 125 ml d’aigua calenta
    • 200 g de sucre
    • 200 g d’oli d’oliva suau
    • 6 ous de mida L
    • 1 cullereta d’essència de vainilla
    • 350 g de farina
    • 1 cullereta de bicarbonat
    • 75 g de coco
    • 110 ml de llet
    • 15 ml de vinagre de poma

    Per la decoració

    • Xocolata blanca
    • Coco ratllat

    Pas a pas:

    1- Mesclau en un tassó el vinagre i la llet i reservau.

    2- En un bol mesclau la farina i el bicarbonat i reservau.

    3- Mesclau en un tassó l’aigua calenta i la xocolata blanca i deixau que es fongui.

    4- En un bol mesclau l’oli amb el sucre. Afegiu els ous un a un fins que tot estigui ben integrat.

    5- Mesclau la mescla de vinagre i llet amb la d’aigua i xocolata i la vainilla.

    6- Heu d’afegir ara la mescla de líquids i la de farina a la d’oli alternant sòlids en tres part i líquids en dues, acabant i començant sempre amb els sòlids.

    7- Afegiu ara el coco mesclant-lo amb una espàtula.

    8- Vessau la pasta en un motlle prèviament untat d’oli, mantega o esprai.

    9- Forn a 175º, uns 50-60 minuts.

    10- Quan la coca ja estigui treta del motlle foneu un poc més de xocolata blanca i repartiu-la per sobre d’ella. Podeu acabar de decorar amb una mica de coco ratllat.

    DSC_0795

    La coca va ser ben bona, tant com les que varen dur els alumnes i els altres professors. Si és que som uns artistes!!! Mirau quina plantada feien la sala de professors i les taules del berenar solidari en el pati. Es va recaptar algun dobleret que de segur seran de gran ajuda a molta gent.

    n

    Ja us seguiré contant més cosetes de l’IES, feim coses ben interessants. I estic preparant una activitat amb els alumnes de Dibuix Artístic de 1r de batxillerat que… bé, tot en el seu moment.

    Ens veim la setmana que ve!

    Besades!

  • COOKIES (EXTRA GRANS!)

    COOKIES (EXTRA GRANS!)

    Demà és Sant Blai! Per la gent que no ho sàpiga, a Manacor, dia 3 de febrer celebram Sant Blai fent senyorets. No és el més habitual dins Mallorca ja que en la majoria de pobles els senyorets es fan per Pasqua. Però què voleu que us digui? Manacor is different!

    DSC_0170

    I jo n’havia de fer de senyorets, de fet havia de fer una recepta de senyorets que vaig trobar en un llibre de la meva padrina, però haurà de ser un altre dia. Aquesta setmana entre constipat, feina i que encara es senten per ca nostra els efectes del temporal de finals de gener… Res, que no hi ha hagut temps.

    DSC_0188

    Així i tot, la recepta que us duc avui també és en forma de galleta. La vaig trobar en el blog de El Comidista, que segur que molts de vosaltres coneixeu. El problema és que just la deien un poc de passada, i en mesures americanes, i  costa una mica entendre-les. Per tant el que vaig fer va ser consultar taules de conversió (unes quantes) i intentar treure unes mesures que poc més o manco fossin encertades. I perquè aquestes galletes i no uns senyorets com hauria d’haver fet? Teniu la resposta just després de la recepta. Anam amb ella?

    DSC_0191

    Ingredients:

    • 225 g de mantega
    • 150 g de sucre blanc
    • 150 g de sucre morè
    • 2 0us talla M
    • 1 cullereta de bicarbonat
    • 250 g de farina
    • 1 cullereta de sal
    • 1 cullereta d’essència de vainilla
    • 100 g de perletes de xocolata

    Pas a pas:

    1- Mesclau en un bol la sal, el bicarbonat i la farina i reservau.

    2- Mesclau en un altre bol la mantega amb els dos sucres fins que estigui tot ben integrat.

    3- Afegiu els ous un a un fins. Quan estigui tot ben mesclat afegiu l’essència de vainilla.

    4- Ara ja podeu afegir la mescla de farina. Us quedarà una pasta amb una textura un tant enganxosa, per poder-la manipular fàcilment posau-vos una mica d’aigua a les mans.

    5- Feis bolletes i aixafau-les una mica sobre paper de cuina. Us han de quedar uns «cercles» d’entre 4 o 5 cm de diàmetre aproximadament i 1 cm d’altura. En coures triplicaran la seva mesura, per tant posau com a molt 6 galletes per safata.

    6- Posau per sobre dels cercles una grapadeta de perles de xocolata una mica escampades.

    7- Forn a 190º uns 10-12 minuts. Veureu que estan cuites quan hagin agafat un fantàstic color daurat. No les manipuleu fins que estiguin fredres, si no es rompran.

    DSC_0196

    Sabeu perquè vaig fer aquestes galletes? Idò per el monstre més famós i més golafre de tots els temps! El Monstre de les Galletes! Les vaig fer per acompanyar un pastís molt especial per a una nina que feia 7 anys. Em va fer molta il·lusió, també ho he de dir, perquè era un pastís molt divertit que em permetia ser creativa. I si a més feia feliç a una nina per un dia tan especial com aquest… qui es pot negar!

    monster

    Ara ja sí que us dic adéu fins la setmana que ve. Tenc unes quantes idees per la pròxima entrada, però no m’he decidit encara per cap d’elles. Crec que us mantindré en suspens fins el darrer moment… hehehe…

    Una besada!

  • COCA DE CAFÈ

    COCA DE CAFÈ

    La meva padrina sempre ha estat una gran cuinera, tant com el meu padrí. Ella no va anar mai a cap curs, va aprendre de la seva mare, de la veïnes… El meu padrí també, va aprendre de demanar i veure com els altres feien les receptes, però també gaudia molt d’anar a cursets, sobretot de la gent de la tercera edat.

    dsc_0115

    Entre els dos feien una colla fantàstica. Participaven a tots els concursos de coques del barri, tant salades com dolces… i el meu padrí va guanyar en vàries ocasions!!! No sabeu com d’orgullós estava dels seus plats, es feia fotos amb ells per tenir-ho de record. Li encantava fer fotos també (no sé a qui em recorda…).

    Algun dia us ensenyaré algunes d’aquestes fotos, com també les dels pastissos que ens feia la padrina pels nostres aniversaris. Encara ens recordam de la vegada que ens va fer un pastís en forma de tren, amb vagons i tot! Els de Master Cheff no han conegut als meus padrins en els seus bons temps… hehehehe….

    dsc_0128

    A ca nostra conservam unes quantes llibretes i carpetes plenes de receptes de les de sempre: orellanes, galletes arrissades, diferents pastes per panades, robiols… un poc de tot. I evidentment de coques també. La que més m’agradava de petita era aquesta. i això que a mi el cafè no m’agrada gens! M’encanta l’olor que fa, però no el seu gust. I en aquesta coca el gust del cafè queda mesclat amb el cacau i amb el brandy, i tots tres ingredients li donen un toc increïble.

    dsc_0139

    Ingredients:

    • 300 g de sucre
    • 200 g de mantega
    • 6 ous M
    • 4 cullerades de cacau en pols
    • 350 g de farina
    • 1 sobre de llevat en pols
    • 1 copeta de brandy
    • 1 tassonet de cafè
    • Sucre en pols i grans de cafè de xocolata per decorar

    Pas a pas:

    1- Mesclau en un bol la farina, el cacau i el llevat i reservau.

    2- Mesclau la mantega amb el sucre. Per aquest pas us serà de molta utilitat un robot de cuina.

    3- Afegiu els ous un a un fins a tenir-los tots ben integrats a la mescla anterior.

    4- Mesclau ara els dos líquids, el brandy i el cafè en la mescla anterior.

    5- Per acabar, afegiu la farina a poc a poc, fins que no quedi cap grumoll.

    6- Untau bé un motlle rodó amb mantega, esprai o oli i vessau-hi la pasta.

    7- Forn a 175º-180º fins que la coca estigui ben cuita és a dir, que en punxar amb un escuradents aquest surti ben sec. Com que és un poc grossa costa un poc de coure, entre 40 i 50 minuts, i la part central és la que costa més. Si en passar 40 minuts comprovau que encara no està, podeu posar un paper de forn a sobre perquè no es cogui molt per sobre, com podeu veure a les fotos que em va passar a mi.

    8- Espolsau sucre en pols per sobre i, si en teniu, decorau amb grans de cafè de xocolata.

    dsc_0147

    Aquesta és una recepta molt especial precisament per el que us he dit abans, era una de les que solia fer la meva padrina, i ahir va complir anys! 89! Valgui per homenatge a ella.

    Molts d’anys padrina!!!

    Us veig a vosaltres la setmana que ve? Besades!

  • COCA DE FESTUCS, GERDS I BUTTERMILK

    COCA DE FESTUCS, GERDS I BUTTERMILK

    A Manacor celebram la Segona Festa. Dia 25 de desembre la família es reuneix per dinar, però, quan els joves de la família es comencen a casar, emparellar-se, tenir fills… el més normal és que s’hagin de repartir. Això vol dir que el dia de Nadal hi són uns i per la Segona Festa hi són uns altres a la taula per dinar.

    Enguany la Segona Festa la passàrem a casa dels cosins ja que de passada celebràrem l’aniversari del meu cosí. Ja en aquells moments pensàrem que, tot i que només era el principi de les festes, ja estàvem més que tips de menjar.

    dsc_0729

    En acabar de dinar decidírem que el dia de Cap d’Any dinariem tots junts. Cosa senzilla. Quatre coses per torrar, pa amb oli i ja està, sense més complicacions. Jo duria una coca i la resta duria alguna cosa.

    Us ho podeu creure? Idò no. A les matriarques de les famílies això no els va semblar bé. Volien un dinar «com Déu mana». El cas és que acabàrem dinant de fideuà i porcella rostida, evidentment amb tots els extres, com els entrats. La taula dels postres, evidentment tampoc va ser «només» la meva coca, si no que també hi va haver com a 2 ensaïmades, safata de torrons, coca de melicotó… i crec que em deix alguna cosa… En fi, que el règim no va començar dia 1.dsc_0730a

    Ja us vaig explicar a l’entrada anterior, que el pastís de llimona el vaig fer «en previsió de», idò no em vaig equivocar. Ai… si és que quan coneixes a la família… La veritat és que aquesta recepta va ser un experiment. En vaig mesclar unes quantes que trobava que podrien quedar un poc coixes i vaig afegir els gerds per donar-li color. Crec que no em vaig equivocar. Si la tastau ja em contareu!

    dsc_0739

    Ingredients:

    Per la coca

    • 200 g de sucre
    • 100 g d’oli d’oliva suau
    • 3 ous talla L
    • 250 g de farina
    • 220 ml de llet
    • 20 ml de vinagre de poma
    • 50 g de festucs picats
    • 10-15 gerds
    • 1 cullereta de llevat en pols
    • 1 cullereta de bicarbonat

    Pel glassejat

    • 100 g de sucre en pols
    • aigua freda
    • 1 cullereta de vainilla en pasta
    • festucs picats
    • gerds

    Pas a pas:

    1- Mesclau el vinagre amb la llet i reservau.

    2- Mesclau la farina, el bicarbonat i el llevat en pols i reservau.

    3- En un bol mesclau l’oli amb el sucre, i afegiu els ous un a un. No en poseu un que l’anterior no estigui ben integrat.

    4- Afegiu la mescla de farina a la mescla d’ous en tres vegades, alternant amb la llet. És a dir afegiu: 1/3 de farina + 1/2 de llet + 1/3 de farina + 1/2 de llet + 1/3 de farina.

    5- Afegiu, per acabar, els gerds i els festucs. No bateu massa la pasta.

    6- Vessau la pasta en un motlle prèviament untat amb oli, mantega o esprai.

    7- Forn a 180º durant uns 40 minuts o fins que en punxar amb un escuradents aquest surti net… i ja teniu la coca!!!

    8- Si ho feis en un motlle de bundt cake recordau que heu d’esperar 10 minuts a treure’l del motlle.

    9- Un cop hagi refredat podeu preparar el glassejat mesclant el sucre amb la pasta de vainilla. Anau afegint aigua cullereta a cullereta fins a tenir una mescla semblant al iogurt líquid i posau-lo per sobre de la coca.

    10- Decorau amb festucs picats i gerds.

    dsc_0741

    Aquesta setmana hem passat Sant Antoni. Ja hem acabat les festes! Ah… no… calla… que en poc temps vendrà Pasqua… res, idò seguirem cercant receptes per les següents festes… O preferiu DIY? Venga va! Digau-me què voleu: receptes salades, receptes dolces, DIY, begudes…  Promet cercar fins a trobar el que volgueu!

    Que passeu bona setmana!

    Besades!

  • PASTÍS DE LLIMONA

    PASTÍS DE LLIMONA

    Com estau tots? Embafats de les festes de Nadal? De la Nit de Cap d’Any? Dels Reis? Una mica sí, no? Les nostres han estat tranquiles, en família, però, i això imagin que passa per tot, no podem quedar que no sigui amb «peu davall taula».

    dsc_0753

    I això no només passa amb la família i per festes senyalades. Amb els meus companys de la junta de l’Associació d’Amics del Museu de Manacor, quan hem de fer alguna reunió per programar sortides, exposicions o tallers, no sabem fer-ho si no és (com a mínim) amb alguna cosa per picar. I no només amb ells!

    A l’institut on faig feina no aconseguim posar-nos a dieta… a dieta d’aprimar-nos vull dir. Cada mes algun departament s’encarrega de fer berenar per tot el claustre de professors i personal no docent. Me podeu ben creure si us dic que mes a mes la taula del berenar puja de categoria fins arribar a fites increïbles! Però és que a més dels berenars (que ja pots riure’t de Master Chef), ens en pescam una o altra per quedar i menjar: per celebrar aniversaris, per tastar els plats dels alumnes de la FP de restauració d’un altre institut, tastar plats d’altres èpoques per documentar-nos en els projectes que duim a terme amb els alumnes…

    dsc_0761

    I és per això que per la Nit de Cap d’any, i en previsió del que m’esperava a l’endemà, vaig fer aquestes postres per després de sopar. La llimona, cosa que no vaig tenir en compte a l’hora de fer el pastís, és un aliat important contra l’envelliment del cor, ajuda a la digestió i a controlar el colesterol, refresca l’organisme i fins i tot fa baixar la febre… encara que no crec que això pugui passar amb un tros de pastís, per molt de llimona que sigui.

    Us en fa ganes un tall?

    dsc_0777

    Ingredients:

    Per la pasta

    • 125 g de mantega
    • 250 g de farina
    • 75 g de sucre en pols
    • 2 vermells d’ou
    • aigua freda
    • 1 ou per pintar

    Pel farcit

    • 5 ous
    • 150 g de sucre extrafí
    • El suc i la pell ratllada de dues llimones
    • 200 ml de nata
    • Sucre en pols per decorar

    Pas a pas:

    1- Mesclau tots els ingredients de la pasta excepte l’aigua. Pastau bé. Afegiu una mica d’aigua per acabar de lligar la pasta. Embolicau-la bé en paper film i deixau-la a la gelera al manco 1/2 hora.

    2- Treieu la pasta de la gelera i estirau-la amb una aprimadora entre dos papers de forn. Posau-la a sobre del motlle, que haureu pintat amb oli, mantega o esprai prèviament. Tornau a deixar-la a dins la gelera 1/2 hora més.

    3- Al cap d’aquest temps treieu el motlle de la gelera i posau a sobre de la pasta un paper de forn i algun pes (ciurons secs, per exemple), i posau-la en el forn durant 25 minuts a 170º.

    4- Passat aquest temps, treieu el motlle del forn i llevau els pesos. Pintau la pasta amb ou i tornau-la a posar al forn durant 10 minuts.

    5- Mentre, preparau el farcit. Mesclau primer els ous amb el sucre i afegiu la nata. Deixau el suc i la pell de llimona pel final. Mesclau bé, no ha de quedar amb aspecte tallat.

    6- Treieu el motlle del forn i vessau el farcit a dins. Baixau el forn a 150º i cuinau durant 30 minuts aproximadament.

    7- Quan el pastís estigui ben fred espolsau sucre amb pols per sobre.

    dsc_0768

    Recordau que encara em queda un motlle de Nordic Ware per estrenar? Crec que ho faré en la pròxima entrada, que us sembla?

    Que comenceu amb energia aquest any 2017!!!

    Una besada!


    PD: Pel meu gust la base hauria d’haver quedat una mica més cuita. La pròxima vegada li faré. Si també trobau que us queda un poc massa blanqueta deixau-la una estona més dins el forn o pujau-lo 10º.

  • COCA DE TARONJA, AMETLLA I XOCOLATA

    COCA DE TARONJA, AMETLLA I XOCOLATA

    Senyores i senyors… aquesta és la darrera entrada del blog d’aquest 2016! Que no és molt espectacular? Pot ser. Que no és res nou? És possible. Que no és gaire original? I què voleu que us digui… Una coca feta en un motlle de Bundt Cake de Nordic Ware no necessita una recepta espectacular, ni nova ni original! I és que encara em queden aquest, i un altre motlle per estrenar!!!

    dsc_0585

    En concret, aquest que podeu veure a la foto és el model Bundt clàssic gros Anniversary. També hi ha el model en petit. Però seguint els consells d’una gran pastissera… de gros se’n pot fer petit. La primera vegada que el vaig provar vaig fer la recepta tal qual us la he posada aquí… Va arribar just just a la meitat quan va estar cuita la coca, i és que és un motlle enorme! Per tant la segona vegada (que són les fotos que podeu veure aquí) vaig doblar les quantitats per a què omplís bé el motlle. Et voilà! Un bundt cake diví! M’encanta aquest motlle!!! El trobo perfecte per coques que duguin glassejat per sobre, com en aquest cas.

    dsc_0597

    Idò tornant al que us deia al principi, no és necessari una recepta complicada quan tens un d’aquests espectaculars motlles ja que la forma que tenen els dóna suficient espectacularitat. Ho podeu veure vosaltres mateixos. Tres ingredients molt d’aquesta època: taronja, ametlla i xocolata. Ingredients senzills, sí, però junts són increïbles.

    Així i tot, si no teniu un d’aquests motlles, no us preocupeu. La coca us sortirà igual de bona! I això és el que realment compta, o no?

    dsc_0610

    (Versió de «Loaf Cake de naranja, almendra y chocolate» de I Love Bundt Cakes)

    Ingredients

    Per la coca

    • 3 ous de mida L
    • 230 g de sucre
    • 100 ml d’oli de girasol
    • 125 g de iogurt natural
    • 120 ml de suc de taronja
    • 30 ml de Cointreau
    • 220 g de farina
    • 15 g de llevat el pols
    • 50 g d’ametlla crua picada
    • 50 g de perles de xocolata negra
    • 2 cullerades de pell de taronja ratllada

    Cobertura

    • 100 g de xocolata per fondre
    • Ametlla crocanti

     

    Pas a pas

    1.- Mesclau la farina amb el llevat amb pols i reservau.

    2.- Separau dues cullerades de la mescla anterior en un bol i posau-hi les perles de xocolata i les ametlles picades.

    3.- Mesclau els ous amb el sucre i la pell de taronja ratllada.

    4.- Afegiu el iogurt, i l’oli i mesclau bé. Un cop ben integrat afegiu el suc de taronja.

    5.- Afegiu la farina i quan estigui gaire bé integrada del tot afegiu les perles de xocolata i l’ametlla picada reservada. Mesclau-ho tot sense fer-ho  en excés.

    6.- Vessau la pasta en un motlle ben untat d’oli, mantega o esprai.

    7.- Forn a 180º durant aproximadament 50 minuts.

    8.- Mentre esperau a que refredi en haver-lo tret del forn podeu començar a fondre la xocolata (al bany Maria o en el microones). Un cop la coca estigui freda vessau la xocolata fosa per sobre i decorau amb el crocanti d’ametlla. Com que jo en tenia de torrat i de sense torrar els vaig posar tots dos, i queda com podeu veure a les fotos, amb dos tons diferents.

    dsc_0621

    Ara ja sí que ens hem de dir adéu fins el 2017. Una mica de descans a tots ens vendrà bé. Carregarem piles, descansarem, aprendrem coses noves i en unes setmanetes ens tornarem a veure per aquí (o en el facebook o a l’instagram!), perquè recordau… encara em queda un motlle de bundt cake per estrenar… 😉

    Que passeu molt bones festes!!!

    Mil besades!

  • PRALINÉ D’AVELLANA

    PRALINÉ D’AVELLANA

    Aquesta és una d’aquelles receptes que durant una temporada fas molt i de cop i volta estàs anys a tornar a fer. Sense cap sentit deixes de fer-la, no perquè sigui complicada, al contrari. Però n’hi ha d’altres de més vistoses que atreuen més l’atenció.dsc_0530

    Enguany però, no m’hi he pogut estar. Recordava que era molt bona, les avellanes m’encanten. I avellanes amb mel? Buah! No hi ha paraules.

    Aquesta recepta la vaig aprendre a un curset de cuina al Centre d’Adults de Manacor, ja fa uns anys. De totes les receptes que ens varen ensenyar aquesta ha estat la única que he repetit més d’una vegada. I crec que ningú que n’ha menjat ha dit que no li agradés. Té un gust ben especial.

    dsc_0539

    Com podeu veure, he fet els pralinés a dins motlles d’alumini d’un sol ús. És més fàcil a l’hora de treure’ls del motlle i d’aquesta manera els podeu regalar sense passar pena.

    dsc_0559

    Ingredients:

    Per la base

    • 300 g de farina
    • 150 g de mantega
    • 150 g de sucre
    • 1 ou
    • 1 polsim de sal

    Pel praliné

    • 180 g de mantega
    • 180 g de nata
    • 170 g de mel
    • 75 g  de sucre
    • 450 g d’avellanes

    Pas a pas:

    1- Començau preparant la base mesclant tots els ingredients i posant la pasta de base en motlles d’alumini (d’aquests d’usar i tirar). Aquests us seran molt més còmodes a l’hora de treure’ls i servir el praliné que un de ceràmica o de vidre. Procurau untar els motlles abans de posar-hi res amb oli, mantega o spray.

    2- Posam la mantega, la nata, la mel i el sucre al foc. Ho feim bullir entre 5 i 10 minuts a foc mitjà.

    3- Mentre tenim la mescla al foc picam les avellanes. No és necessari que quedin trossos molt, molt petits.

    4- Afegim les avellanes a la mescla anterior i deixam que torni a bullir. Quan arrenqui el bull ho podem treure del foc.

    5- Posam a sobre de la base el praliné i ho posam al forn que haurem encalentit a 160º amb el ventilador posat (si el vostre forn no en té podeu pujar la temperatura 10º-15º). Procurau posar els motlles a mitjana altura dins el forn. Enfornau durant 30-40 minuts.

     

    Per decorar he posat un polsim de purpurina comestible. A sobre d’això hi he posat unes estrelletes de cartolina per deixar una reserva i hi he espolsat cacau pur sense sucre. Quan es treuen les estrelles de cartolina ens queda la marca amb la purpurina.

    dsc_0567

    No ho trobau un detallet moníssim (i boníssim!) per regalar o per posar a la taula de Nadal? Mirau si és fàcil quedar bé!

    Abans de les vacances de Nadal només em queda una recepta per penjar, després m’agafaré unes petites vacances per carregar piles i idees, si ho trobau bé 😉 .

    Besades!!!


    PD: Si us saltau el pas de posar la base, i només feis el praliné, ho poden menjar celíacs.

  • RECEPTES PER A L’HIVERN

    RECEPTES PER A L’HIVERN

    Aquests dies estava repassant les receptes que he anat publicant al blog. Són moltes des que el vaig començar pel setembre de 2015, però a l’hora de fer-ne alguna per dur a alguna festa, sopar, dinar o trobada sempre acab fent les mateixes. També és cert que les que repeteixo a l’estiu no solen ser les mateixes que a l’hivern. Aviat us posaré per aquí algunes que fa temps que no faig i que són… mmmmm… moooooolt bones per aquestes festes. Però per ara anem a fer un repassó a unes quantes ben interessants.

    Si clicau sobre el títol anireu directament a l’enllaç de la recepta.

    1. ARBRETS DE NADAL

    DSC_0097

    Són moooolt bons de fer, i a qualsevol festa quedareu com uns reis. No són pròpiament unes postres, més aviat són uns detallets per picar. En una bosseta transparent amb una bona presentació són un detall perfecte també per regalar.

    2. CINNAMON BUNDT

    DSC_0606

    Un bon sofà-peli-manta necessita un dolç com aquest. No és necessari que tengueu un motlle especial per fer-lo (encara que amb aquest de Nordic Ware la presentació és divina!). Preparau-lo pels amics i, si podeu, serviu-lo encara calentó. Experiència única!

    3. LICOR DE MANDARINA

    DSC_0114

    Els cítrics són els reis de l’hivern. Les mandarines ja són aquí! I amb elles podeu fer aquest magnífic estomacal (les monges de la Sagrada Família de Manacor recomanen beure’l amb gel… en saben molt! 😉 ). No és una recepta barata, però el resultat és immillorable i en tendreu per una temporada: així com és recomanable beure’l amb un poc de gel no ho és gaire excedir-se, la graduació és alteta…

    4. TORRÓ DE XOCOLATA BLANCA I ARRÒS INFLAT

    Ja teniu la recepta en el blog!!! Torró de xocolata blanca i arròs inflat! Link en el perfil. A llepar-se els dits!  #torró #xocolata #Nadal #crispis #celíacs #sensegluten

    És tan senzill, i tan bó, que en voldreu fer més d’una barra. Per regalar o per vosaltres mateixos, però serà un dels dolços estrella damunt la taula de Nadal.

    5. TORTELL DE REIS

    DSC_0048

    És cert que encara queda un mes per els reis, però és un dolç amb un gust tan especial que no crec que sigui cap sacrilegi fer-lo en altres dates, no?

    Aquestes cinc són les receptes que enguany es repetiran a casa (i alguna més…). També hi haurà novetats, però aquestes ja seran cosa d’una altra entrada. Ens veim la setmana que ve?

    Besades!

     

  • BRIOIX RÀPID

    BRIOIX RÀPID

    M’encanten les revistes de decoració. M’agradaria comprar-ne més de les que puc, però normalment no són barates. Últimament però, la revista El Mueble també fa la seva versió de butxaca i surt bastant més econòmica. No és el mateix, es clar. Les fotos no es veuen tan grosses. Així i tot, per a mi són un substitut totalment vàlid.

    dsc_0619

    Idò bé, en la revista d’aquest mes hi ha una recepta que em va cridar l’atenció. No perquè fos espectacular, era més bé un pa senzill. I aquí estava el que a mi no en quadrava massa… Un brioix senzill? Sempre que he mirat receptes he pensat que era molt complicat i m’ha fet peresa fer-les. I aquesta era taaaaan fàcil que vaig pensar que si no sortia tampoc no hi hauria perdut massa. I que si sortia bé tendria alguna cosa per berenar pels matins tota la setmana 😉 .

    dsc_0623

    Al principi tot em va semblar bastant estrany, ja que la pasta em va quedar molt líquida… massa. Però vaig seguir. La vaig deixar pujar i efectivament, al cap de dues hores havia doblat el seu volum. Pretenia que quedés amb una forma determinada, però tan líquida era impossible. La vaig vessar dins els motlles i els vaig posar al forn.

    dsc_0615

    I sí! varen pujar tots dos bé, es varen daurar per fora i per dins varen quedar ideals! Mai es sap on hi haurà la sort!

    El brioix és realment un pa, però bastant més fluixet. I com que té tan poc sucre és molt poc dolç i combina tant amb dolç com amb salat. A casa l’he menjat directament sucat dins la llet, però l’altra dia hi havia un pot de Nutella a prop i… podeu imaginar la resta, no?

    Voleu la recepta? Aquí la teniu!

    dsc_0626

    Ingredients:

    • 675 g de farina
    • 15 g de llevat de forner
    • 6 ous i un vermell d’ou
    • 200 ml d’aigua tèbia
    • 90 ml d’oli de girasol
    • 75 g de sucre
    • 1 pessic de sal

    Pas a pas:

    1.- Foneu el llevat en l’aigua i reservau.

    2.- Mesclau tots els altres ingredients per separat, i quan ho tengueu tot ben integrat afegiu l’aigua amb el llevat.

    3.- Posau la pasta dins un bol pintat amb oli i tapau amb un pedaç net. Deixau que pugi fins que hagi doblat el seu volum.

    4.- Posau oli en un motlle rectangular i espolsau-hi farina. Tirau la farina que no s’hagi enganxat i vessau-hi la pasta tovada. Si teniu dos motlles millor, ja que amb aquesta recepta és suficient per fer-ne dos.

    5.- Forn a 180º uns 30-35 minuts. En estar tebi ja el podeu treure del motlle.

    dsc_0631

    Aniré provant més experiments i posant-los per aquí, així en podreu posar en pràctica algun.

    Ens tornam a veure la setmana que ve? S’acosta Nadal i crec que el blog anirà en aquesta direcció. Què en pensau?

    Besades!!!