A ca nostra ens ha quedat clar que els aniversaris s’han de celebrar. I al meu IES, tant és si és aniversari o no, tot se celebra. I la setmana passada celebràrem que fa 10 anys que es va inaugurar l’IES Porto Cristo.
Els nins i professors han fet una feinada per a poder oferir a tothom que es volgués acostar a l’institut activitats de tot tipus. Els alumnes de 2n prepararen una repassada a la història de l’IES des de totes les vessants que se’ls varen ocórrer, des dels plànols de l’edifici a les portades de les agendes. Els petits de 1r varen estudiar a fons una de les tradicions amb més pes dins el nostre terme: les festes de Sant Antoni. I els alumnes de 3r varen mostrar la seva vessant més solidària investigant d’on ve el conflicte de Síria. Per a recaptar alguns fons per a poder enviar allà, varen preparar un berenar solidari amb el que ells varen dur de casa. La sala de profes es va omplir de coques de tota casta, dolces i salades. Però a més, també demanaren als professors que aportéssim alguna coseta. I com que ja feia temps que volia fer aquesta coca… vaig tenir l’excusa perfecta!
La veritat és que tant pares, alumnes com professors ens ho passàrem molt bé i gaudirem molt tant dels tallers que varen muntar els alumnes com del concert dels professors i de la rifa… i a mi em va tocar un número de la rifa!!! Síiii!!! Un detallet, però mira, a mi ja m’ha fet contenta. 😀
Però anem al que hem d’anar. Anem amb la recepta.
Recepta treta del blog El Rincón de Bea, amb alguna modificació:
Ingredients:
Per la coca
- 125 g de xocolata blanca
- 125 ml d’aigua calenta
- 200 g de sucre
- 200 g d’oli d’oliva suau
- 6 ous de mida L
- 1 cullereta d’essència de vainilla
- 350 g de farina
- 1 cullereta de bicarbonat
- 75 g de coco
- 110 ml de llet
- 15 ml de vinagre de poma
Per la decoració
- Xocolata blanca
- Coco ratllat
Pas a pas:
1- Mesclau en un tassó el vinagre i la llet i reservau.
2- En un bol mesclau la farina i el bicarbonat i reservau.
3- Mesclau en un tassó l’aigua calenta i la xocolata blanca i deixau que es fongui.
4- En un bol mesclau l’oli amb el sucre. Afegiu els ous un a un fins que tot estigui ben integrat.
5- Mesclau la mescla de vinagre i llet amb la d’aigua i xocolata i la vainilla.
6- Heu d’afegir ara la mescla de líquids i la de farina a la d’oli alternant sòlids en tres part i líquids en dues, acabant i començant sempre amb els sòlids.
7- Afegiu ara el coco mesclant-lo amb una espàtula.
8- Vessau la pasta en un motlle prèviament untat d’oli, mantega o esprai.
9- Forn a 175º, uns 50-60 minuts.
10- Quan la coca ja estigui treta del motlle foneu un poc més de xocolata blanca i repartiu-la per sobre d’ella. Podeu acabar de decorar amb una mica de coco ratllat.
La coca va ser ben bona, tant com les que varen dur els alumnes i els altres professors. Si és que som uns artistes!!! Mirau quina plantada feien la sala de professors i les taules del berenar solidari en el pati. Es va recaptar algun dobleret que de segur seran de gran ajuda a molta gent.
Ja us seguiré contant més cosetes de l’IES, feim coses ben interessants. I estic preparant una activitat amb els alumnes de Dibuix Artístic de 1r de batxillerat que… bé, tot en el seu moment.
Ens veim la setmana que ve!
Besades!
















































