Categoria: Receptes dolces

  • BUNDT CAKE DE XAROP D’AURÓ

    BUNDT CAKE DE XAROP D’AURÓ

    Sí! Un altre bundt! De veres que quan els veus en foto són una passada, però és que quan els tens davant… Tan perfectes, amb aquestes  formes tan màgiques… No sé, és que fins i tot una coca de iogurt és encara més especial amb aquests motlles. No trobau?

    dsc_0076

    I clar, els amics i la família ho tenen més que clar a l’hora de fer-te un regal. Però no us penseu, no ho és tan  fàcil triar-ne un, així com així. Com més els mires més t’agraden! Idò bé, ja era hora d’estrenar aquest. És el model Crown, i és un dels darrers models que ha sortit. Per dins té una capa antiadherent com tots els altres, però per fora és daurat… M’encanta!!! I l’he decidit estrenar amb una recepta amb un ingredient un tant especial, el xarop d’auró.

    dsc_0058s

    Ja us veig les cares de «què serà això del xarop d’auró?». Idò no és més que el tan anomenat a les pel·lícules americanes sirope de arce.  La veritat és que si m’ho haguessin dit de petita, el que jo coneixia d’un «arce» era «La aldea del arce». La recordau? Eren uns dibuixos animats on hi havia conillets, esquirols, ossets… que vivien a l’Aldea del Arce (shamalele, shamalà…).

    Però aquests dies que he estat xerrant amb gent d’aquesta recepta, i sobretot de l’ingredient principal, es veu que en comptes de pensar que és un arbre pensen que és un animal… i la veritat és que el nom no ajuda gaire, és bastant curiós. Els canadencs riurien una bona estona amb nosaltres! I és que més del 80% de la producció d’aquest xarop es produeix allà, al Canadà, i també a la part més al nord d’EE. UU. Es veu que aquest xarop s’extreu de l’aigua d’aquests arbres que han de tenir més de 45 anys, que és quan tenen un diàmetre de tronc adequat. És un líquid amb una consistència més líquida que la mel i d’un color semblant al caramel.

    Per fer aquest bundt he seguit la recepta de na Bea Roque, del seu llibre El rincón de Bea. I ja us dic ara que el xarop d’auró no és precisament el que es diu un ingredient barat, però si voleu que us surti bé, us convé comprar un xarop de bona qualitat, i no substituir-lo per mel o qualsevol altre edulcorant, perdria tot el sentit. Anem amb la recepta!

     dsc_0063

    Ingredients:

    • 200 g de mantega
    • 100 g de sucre morè
    • 2 ous de talla L
    • 280 g de farina
    • 2 culleretes de llevat en pols
    • 1/2 cullereta de bicarbonat
    • 1/2 cullereta de sal
    • 125 ml de xarop d’auró
    • 2 culleretes d’extracte de vainilla
    • 250 ml de nata fresca (crème fraîche)

    Pas a pas:

    1.- Posau en un bol la farina, el llevat, el bicarbonat i la sal. Reservau.

    2.- En un robot de cuina posau la mantega a temperatura ambient i el sucre i bateu fins que la mantega hagi pujat un poc i el sucre estigui pràcticament fos.

    3.- Afegiu els ous un a un a la mantega i el sucre. No afegiu un fins que l’anterior no estigui ben integrat. Li costarà una miqueta, semblarà una pasta tallada, però no us preocupeu, seguiu batent.

    4.- En aquest moment podeu afegir el xarop d’auró i la vainilla.

    5.- Ara heu d’acabar d’afegir a la mescla els ingredients que tenim reservats en 5 tandes: 1/3 part dels sòlids (farina…)  + 1/2 part de la nata fresca + 1/3 part dels sòlids + 1/2 part de la nata fresca + 1/3 part dels sòlids.

    6.- Vessau la pasta dins el motlle convenientment untat d’sprai, mantega… i forn a 175º uns 45-50 minuts. No se us acudeixi obrir el forn abans dels 45 minuts! Gran error meu de la primera vegada que vaig intentar fer aquest bundt. Comprovau que estigui ben cuit punxant amb un escuradents, si surt eixut ja el podeu treure del forn.

    7.- Una vegada fora del forn no el treieu del motlle de seguida, deixau-lo reposar 10 minuts. Després ja el podreu treure sense problemes.

    sin-titulo-1

    Si l’intentau fer a casa (on podeu emprar altres tipus de motlles amb forat al mig), comprovareu el gust tan especial que té. Entre el sucre morè i el xarop d’auró a mi em recorda a aquells dies de fred en els que estàs el capvespre en el sofà amb una beguda calenteta… Mmmmm… Hi pot haver res millor?

    Provau de fer-lo i ja em contareu.

    Besades!

  • MINIPASTISSETS DE MANGO AMB CRUMBLE TROPICAL

    MINIPASTISSETS DE MANGO AMB CRUMBLE TROPICAL

    Recordau aquell col·leccionable de Planeta de Agostini que estava fent? El Kit&chef? Idò aquesta setmana passada vaig intentar fer una altra recepta de les que hi surten. En tenc una altra per intentar, però m’ha costat aconseguir un dels ingredients. Ara ja el tenc, quan la faci sereu els primers en veure-la.

    dsc_0010

    Aquesta és la segona recepta que la chef Alba ha fet en directe pels que seguim el curs. I tenia curiositat per això del crumble, i sobretot per provar un dels ingredients que va venir en una de les caixes: el crunch de mango. En una de les darreres va venir tembé un ingredient bastant curiós, granets de xocolata explosiva! I d’aquest darrer ingredient en vaig posar al panellets de xocolata d’enguany, i mira, ha estat una cosa diferent i curiosa… panellets explosius!

    dsc_0014

    I és que en cada caixa que ens arriba hi ha diferents ingredients per fer les receptes que ens proposen però també productes gourmet, com aquests de la marca ingredíssimo. Podeu ben creure que cada mes esper la caixa com si fossin els regals de Nadal. Sempre sabem el que hi vendrà un poquet abans de rebre-la, però això no lleva que quan la rebi destrossi el plàstic que l’embolica i l’obri com si a dins hi hagués una bomba: amb molta delicadesa… hahahahaha

    Per aquesta recepta no és necessari el crunch de mango, podeu fer els pastissets sense ell, per tant no teniu excusa per no fer-los! Anem amb la recepta!

    dsc_0026

    Ingredients:

    Per la coca

    • 1 mango madur
    • 145 g de farina
    • una pessic de sal
    • 1 cullereta de llevat en pols
    • 1/2 cullereta de pols de cinc espècies xineses
    • 2 ous
    • 180 g de sucre
    • 50 g de mantega fosa
    • 75 ml de nata líquida
    • mango crunch (opcional)

    Pel crumble tropical

    • 100 g de sucre morè
    • 100 g de mantega
    • 100 g de farina
    • 50 g d’ametlla en pols
    • 50 g de coco ratllat

     

    Pas a pas:

    1.- Tallau el mango a daus no molt grossos i reservau.

    2.- Mesclau la farina, la sal, el llevat, i les espècies i reservau.

    3.- Mesclau la mantega amb el sucre fins a formar una pasta uniforme. Afegiu la nata i remenau fins que estigui ben integrada.

    4.- Afegiu els ous un a un fins que estiguin ben integrats.

    5.- Afegiu la mescla de la farina i el mango crunch a poc a poc fins que obtingueu una pasta uniforme. Reservau.

    6.- En un altre bol preprarau el crumble mesclant el sucre amb la farina, l’ametlla i el coco. Afegiu la mantega ben freda de la gelera i a trossets molt petits fins a formar una mescla semblant a la galleta picada.

    7.- A dins les càpsules posau un poc de pasta de la coca i uns quants daus de mango, fent uns quants pisos, sense passar dels 3/4 de la capacitat de la càpsula. La darrera capa que sigui sempre de pasta. A sobre de la darrera capa de pasta posau un grapadet de crumble (jo n’he posat un poc massa, però és taaaaan boooo…).

    8.- Posau els minipastissets dins el forn a 175º uns 20-25 minuts o fins que en punxar amb un escuradents aquest surti net.

    dsc_0029

    Què trobau? A casa varen agradar molt! Si els feis ho vull veure! Enviau una foto!!!

    Ens veim la setmana que ve?

    Besades!

  • CUPCAKES DE «MORT PER XOCOLATA» (DEATH BY CHOCOLATE)

    CUPCAKES DE «MORT PER XOCOLATA» (DEATH BY CHOCOLATE)

    Ja us ho vaig dir, per a mi la tardor, amb els seus colors, té un encant únic. M’encanten els tons ocres, taronges, marrons… Són uns colors que em recorden a moltes coses. Sobretot aquell dia que anaves a l’escola amb vestit o calçons curts i de sobte al sendemà t’havies de posar màniga llarga.

    dsc_0010

    També em recorden a que els dies es fan més curts, sí. Però també que fa unes ganes tremendes beure una xocolata calenta amb una ensaïmada, o entrar al cine només per estar una estoneta calentons mirant una peli amb unes crispetes. D’acord, potser no és una estació tan alegre com l’estiu, però ja li farem nosaltres, no?

    Els darrers anys s’ha posat molt de moda entre el més petits celebrar Halloween. Personalment no em sembla una festa tan diferent de les nostres, però això sí, amb un caire més comercial.  I si voleu saber un poc més i entendre perquè dic que no hi ha tanta diferència entre una i l’altra mirau aquest document.

    dsc_0026

    El cas és que tenia intenció de fer una altra classe de cupcakes… però és que encara no he acabat d’estrenar tots els regals que em varen fer pel meu aniversari!!! Mirau quines càpsules i quins toppers més xulos!!! No podia esperar! Trobau que ja podem començar amb la recepta? 😉

    dsc_0030

    (Recepta dels cupcakes de na Bea Roque, El Rincón de Bea)

    Ingredients:

    Per els cupcakes

    • 125 g de mantega
    • 300 g de sucre
    • 2 ous XL
    • 280 g de farina
    • 1 cullereta de llevat en pols
    • 1/2 cullereta de bicarbonat
    • 2 culleretes d’extracte de vainilla
    • 250 g de crème fraîche (nata fresca)
    • 125 ml de llet
    • 50 g de cacau en pols
    • 250 g de perles de xocolata de cobertura 70%*

    Per la buttercream de merenga de taronja

    • 4 blancs d’ou
    • 220 g de sucre
    • 350 g de mantega
    • la pell d’1 taronja i mitja

     

    Pas a pas:

    Per els cupcakes

    1- Mesclau la farina, el llevat en pols, el bicarbonat i el cacau en pols en un bol i reservau.

    2- En un altre bol petit preparau les perles de xocolata amb 3 o quatre cullerades de la mescla anterior i mesclau bé. Reservau.

    3- Mesclau la llet i la nata i reservau.

    4- Amb un robot de cuina mesclau la mantega i el sucre fins que estiguin ben integrats i formin una pasta cremosa.

    5- Afegiu els ous d’un en un. no afegiu el següent fins que l’anterior estigui ben integrat. Semblarà que la mescla es talla, però insistiu, tot tornarà a lloc aviat. Afegiu la vainilla.

    6- En aquests moments heu de començar a afegir la farina i la nata de la següent manera: primer afegiu 1/3 part de farina, seguidament la meitat de la nata i la llet, en tercer lloc una altra 1/3 de la farina, la resta de la nata i per finalitzar, el que quedi de la farina. Cada vegada que afegiu una cosa nova mirau que tot estigui ben integrat abans d’afegir el següent. Tot això ho heu de fer a velocitat baixa.

    7- En aquest punt treis el bol del robot de cuina i afegiu les perles de xocolata amb l’ajuda d’una espàtula. No insistiu massa, quan ja us sembli que estan ben repartides és moment de posar-les en les càpsules, no ompliu més de 2/3 de la seva capacitat.

    Forn a 170º, uns 20-22 minuts.

     

    Aquí acaba la recpta de na Bea Roque, però jo li he afegit una buttercream de merenga de taronja, anem amb ella:

    Per la buttercream de merenga de taronja

    1.- Posau els blancs d’ou i el sucre a bany Maria removent de tant en quant fins que en tocar amb els dits el sucre s’hagi dissolt completament i no noteu cap granet.

    2.- Posau aquesta mescla anterior a la batedora i bateu fins a que la merenga hagi pujat  i estigui freda.

    3.- Afegiu la pell de la taronja fins que estigui ben repartida.

    4.- Anau afegint la mantega a trossets anant alerta que estigui ben fluixa. Quan faci un poquet que li hageu afegit veureu que la mescla té pinta de tallada. Tranquils, deixau que segueixi batent durant uns minuts (entre 5 i 10). Pensau que estau mesclant un element no greixós amb un que sí ho és, necessita una estona per emulsionar. Quan estigui ben mesclat veureu que la mescla torna molt sedosa.

    5.- Posau la buttercream en una màniga pastissera i decorau els cupcakes freds.

    dsc_0044

    I ja els teniu!!! Uns cupcakes molt adequats per la festa de la nit de les ànimes, no trobau???

    Tastau-los… Estan «de mort»!

    Besades!!!


    (*) Les que van millor són les del Mercadona, no es fonen tant i en menjar els cupcakes us les trobareu quasi senceres.

     

  • COCA DE CARABASSA I COINTREAU

    COCA DE CARABASSA I COINTREAU

    I seeeeguim amb la carabassa! La setmana passada ja us vaig passar una recepta de galletes de carabassa, i com que quan les vaig preparar me’n va sobrar… no es tira res! Però hi va haver un problema. Bé, un no, més d’un, ara us explic.

    dsc_1159

    Resulta que estava mirant receptes de coques de carabassa, però no en trobava cap de la que tengués tots els ingredients, ni a prop fer-hi. Per tant vaig fer un «mix» de diferents receptes, sempre pensant en la proporció del que estava pensant, això sí. I voleu que us digui la veritat? Va sortir fantàstica!!! Passava una mica de pena, ja que al principi em va semblar que la pasta crua tenia un aspecte una mica massa líquid, però no! Va resultar ser ideal! Una coca esponjosa i ben gustosa.

    A més, amb la cobertura de xocolata blanca per sobre el conjunt era espectacular. De vegades els invents surten!

    dsc_1160

    Només va fallar una cosa. I és que em varen regalar un motlle nou de Nordic Ware, en concret el model crown (gràcies Llucia i Miquel!!!), i estava decidida a estrenar-lo amb la primera recepta que fes de bundt cake… però quan vaig pensar que per sobre hi havia de posar la xocolata vaig trobar que no deixaria veure el fantàstic dibuix que té, per tant vaig decidir esperar a una recepta que hi digués més… (hehehehe ja la tenc!).

    dsc_1165

    Ingredients:

    • 5 ous talla M
    • 50 ml de suc de taronja natural
    • 50 ml de Cointreau
    • La pell d’una taronja ratllada
    • 150 ml d’oli de girasol
    • 60 g de mascarpone
    • 200 g de puré de carabassa
    • 300 g de farina
    • 300 g de sucre
    • 1 sobre i 1/2 de llevat en pols
    • 200 g de xocolata blanca per la cobertura

    Pas a pas:

    1- Posau la carabassa en una safata de forn i sobre paper d’alumini. Posau-ne més del que s’especifica a la recepta ja que perd aigua en la cocció i després no tendreu el suficient pel puré. Daurau-la. En estar daurada xafau-la amb una forqueta i reservau.

    2- Mesclau els líquids per una banda i els sòlids per l’altra. Anau vessant els líquids en els sòlids a poc a poc fins que la mescla sigui uniforme i tots els ingredients estiguin integrats.

    3- Afegiu el puré de carabassa i integrau-lo ben bé en la pasta.

    4- Untau bé el motlle on aneu a fer la coca i vessau-hi la pasta.

    5- Forn a 170º, 45-50 minuts, tal vegada una mica més, ja sabeu que depèn del forn. El podeu treure quan en punxar-lo amb un escuradents aquest surti net.

    6- En treure’l del forn, si l’heu fet en un motlle de bundt cake, deixau-lo reposar 10 minuts abans de treure’l del motlle.

    7- En estar freda la coca, foneu la xocolata a bany Maria o en el microones i repartiu-la per sobre.

    I… jo no esperaria a que la xocolata es refredés!

    dsc_1185

    De veres que l’heu de provar de fer, és fantàstic! Ben gustós i esponjós! I amb l’extra de la xocolata 😉 .

    Ens veim la setmana que ve amb una altra entrada que esper que us sigui interessant.

    Besades!!!

  • GALLETES DE CARABASSA

    GALLETES DE CARABASSA

    Hem estrenat la tardor amb una bona ploguda! M’encanten els trons, els llamps i veure l’aigua caure. El vent no, el vent em fa venir mal de cap, però tot el demés… benvingut sigui! Entre tots hem fet tornar boja a la natura i és una bona senyal que plogui quan ha de ploure i faci calor quan n’ha de fer, i no a l’inrevés. No trobau?

    dsc_0051

    Cada estació té els seus colors i els de la tardor són dels que més m’agraden. I també cada temporada té els seus aliments. Fruites, verdures, carn o peix tenen el seu moment. I ara que ja som quasi a l’octubre arriben sobretot una sèrie de fruites amb uns colors fantàstics! Que em deis del codony, o la magrana, o els caquis? Amb els seus colors tan càlids!

    dsc_0039

    Resulta que pels colors de les fruites i verdures es pot saber quines propietats tenen. La carabassa és una verdura que, encara que creixi a l’estiu, podem utilitzar fins ben entrada la tardor. Encara que avui en dia la tenim tot l’any. El seu color taronja ens diu que posseeix propietats antioxidants. Aquestes propietats són les responsables de minimitzar les arrugues de la pell i resulta que la carabassa és de les que en té en més quantitat!!!

    dsc_0036

    Ja us veig comprant carabasses a carretades! Però bé, a part de fer-ne cremetes i purés resulta que la carabassa es pot utilitzar per fer dolços. Pel meu aniversari em van regalar una muntanya d’eines de pastisseria (no sé per què serà… 😉 ) i ja tenia ganes d’utilitzar-ne alguna! I si feia unes galletes de carabassa… havia d’estrenar el talla pastes de carabassa de Halloween!!! M’encanta! Gràcies Joan i Jaume!

    Voleu la recepta?

    dsc_0026

    (Recepta del blog Megasilvita)

    Ingredients:

    • 250 g de mantega
    • 150 g de sucre
    • 1 ou (mida L)
    • 125 g de puré de carabassa
    • 500 g de farina
    • 1 pessic de sal
    • 4 culleretes de canyella
    • 1/2 cullereta de nou moscada
    • 2 cullerades de llet (opcionals)
    • Xocolata blanca o negra

    Pas a pas:

    1- Posau la carabassa dins el forn(*) tallada a trossets petits a uns 180º uns 30 minuts o fins que estigui el suficientment toveta com perquè sigui fàcil xafar-la amb una forqueta. En estar cuita xafau-la tota ben bé amb una forqueta i posau-la dins un colador perquè perdi tots l’aigua que pugui tenir i es refredi.

    2- Mesclau la mantega amb el sucre fins que estigui ben integrat i fus. Després afegiu l’ou.

    3- Mesclau el puré amb la canyella i la nou moscada i afegiu aquesta mescla a la mescla de la mantega.

    4- Anau afegint la farina a poc a poc. Si teniu un robot de cuina amb pala per pastar molt millor, vos estalviau fer força. La pasta estarà quan no s’aferri pel bol.

    5- Feis una bolla, posau-la en una bossa dins la gelera uns 15 minuts.

    6- Passats els minuts dividiu la bolla en unes quantes de més petites i aprimau-les fins fer planxes d’uns 5 mm. Tallau amb el talla pastes i posau les galletes sobre paper de forn. Deixau les galletes dins la gelera al manco mitja hora. Aquesta passa és molt important si voleu que les galletes conservin la forma.

    7- Encalentiu el forn a 175º. Posau les plaques de forn de les galletes directament de la gelera, en fred, no deixeu encalentir la pasta. Deixau-les 15 minuts si voleu que quedin tovetes. Si les voleu cruixents deixau-les uns minuts més.

    8- Treieu-les del forn i posau-les sobre una reixa per tal que es refredin. Anau molt en compte a l’hora de manipular-les en calent, es poden rompre.

    9- Quan estiguin fredes podeu decorar-les amb xocolata blanca o negra fuses a bany Maria…

    I a menjar!

    dsc_0024

    Aquesta no serà la única recepta feta amb carabassa. Esperau la setmana que ve, esperau…

    Besades!!!


    (*) Al manco haureu de posar el doble del pes de la carabassa del que especific a dalt ja que en perdre aigua no pesarà el mateix.

    PD: He xafat la carabassa amb una forqueta, per això han quedat trossets que es veuen, que era la intenció. Si no voleu que es noti, triturau la carabassa ben triturada, però això farà que  tregui més aigua. Per si de cas jo couria més carabassa, ja que heu de posar el pes especificat.

     

  • BUNDT CAKE DE PINYA COLADA

    BUNDT CAKE DE PINYA COLADA

    Quan celebres un dinar, sopar, reunió-amb-peu-davall-taula o festa, hi ha un gran problema: que els convidats siguin intolerants. Intolerants a algun aliment s’entén! Amb això de les intoleràncies he rigut molt amb els amics, perquè n’hi ha de tota classe: a la lactosa, a l’ou (per ara d’aquests cap, per sort!), diabètics, celíacs… Mai aconseguim fer alguna cosa que poguem menjar tots.

    Dissabte passat vaig celebrar una festeta amb la família i els amics per celebrar el meu aniversari i el del meu germà, ja que el celebram amb dos dies de diferència i com que havia de venir gent amb diferents intoleràncies o al·lèrgies vaig fer dolç per a tothom.

    Vaig fer una Victòria que vaig decorar a l’estil tan de moda ara, a l’estil nude cake, i vaig comanar a la floristeria Sa Morera un centre per posar-lo a sobre. Va resultar ser un poc gros, però em va encantar com quedava. També vaig fer una red velvet, que va durar el temps de tallar-la, va desaparèixer en un vist i no vist. Tenint en compte que tenc amics i amigues celíacs o amb problemes de sucre vaig fer una cotton japanesse chessecake, substituint la xocolata blanca normal per xocolata blanca sense sucre. I, finalment, vaig fer un bundt cake de pinya colada pels intolerants a la lactosa. dsc_1135

    Veureu que aquest bundt no du ni mantega, ni nata ni cap derivat de la llet, per tant és una bona opció quan tengueu algun convidat que no pugui menjar res que contengui aquests aliments. La recepta original és del blog I Love Bundt Cakes, encara que he canviat alguna coseta.

    Ingredients:

    Per la coca

    • 250 g de sucre morè
    • 250 g de farina
    • 120 ml d’oli de girasol
    • 4 ous L
    • 200 ml de llet de coco
    • 4 rodanxes de pinya (guardau el suc)
    • 1 cullereta de pasta de pinya colada (opcional)
    • 15 ml de rom
    • 1 cullereta de bicarbonat
    • 1 cullereta de llevat en pols

    Per al xarop

    • 200 ml de llet de coco
    • el suc de la pinya
    • 1 «xupito» de rom

     

    Pas a pas:

    1- Mesclau el sucre amb l’oli.

    2- En un bol mesclau la farina, el bicarbonat i el llevat i reservau.

    3- Afegiu un a un els ous a la mescla de sucre amb oli. No afegiu un que l’anterior no estigui totalment integrat.

    4- Anau afegint els ingredients secs a poc a poc fins que tot estigui ben mesclat.

    5- Triturau les rodanxes de pinya i afegiu-les a la mescla anterior junt amb la llet de coco i el rom. Si teniu pasta de pinya colada també la podeu afegir. Mesclau bé.

    6- Untau bé el motlle on aneu a fer la coca (no és necessari que sigui un motlle de Nordic Ware) i abocau-hi la pasta.

    7- Forn a 175º-180º durant 40-45 minuts o fins que en punxar amb un escuradents aquest surti ben net.

    8- En treure el motlle del forn no el treieu del motlle fins haver passat 15 minuts. Després el podeu desenmotllar amb tota tranquilitat.

    9- Posau la llet de coco en el foc juntament amb el suc de la pinya i el rom i deixau-lo fins que bulli. Un cop tret el bundt del motlle banyau-lo bé amb aquest xarop.

    dsc_1145

    Per acabar us volia mostrar com va quedar la taula amb tots els dolços que vaig servir, incloent els pastissos que abans us he anomenat, llepolies i una coca de quarto que va fer ma mare (tanta sort de les mares!).

    img-20160910-wa0028

    Ens veim aviat! Cuinau molt!

    Besades!!!


    PD: He provat de fer el bundt amb la pasta de pinya colada i sense, i de les dues maneres és ben bo!

     

  • COCA DE GARROVA

    COCA DE GARROVA

    Segur que us ha passat alguna vegada. Demanau a la padrina alguna recepta. I us diu: «mira a la llibreta!». Mirau a la llibreta pensant trobar un receptari fantàstic… I és fantàstic… però només l’entén la padrina i ningú més.dsc_1109

    Una vegada trobada la recepta que cercau trobau coses com: «una arrova d’això», «un grapat d’allò», «un polsim d’allò altre», «el que es begui», «bullir el temps de resar un credo»… I la cara que se’t queda és tot un poema. Si tens sort de tenir a la padrina que t’ho pugui explicar ja és molt. Si no… ho has d’interpretar i experimentar a veure com surt la cosa.dsc_1122

    Bàsicament és el que em va passar amb aquesta coca, encara que en aquesta ocasió no era del receptari de la meva padrina, si no el meu. Aquesta recepta me la va donar un company de feina fa bastants anys i clar, quan me la va donar recordava perfectament com la m’havia explicada. Però passat un temps…dsc_1123

    Res, que vaig haver d’interpretar els meus propis apunts. Si hagués sabut que l’acabaria posant a un blog hagués anat amb un poc més d’esment.

    De qualsevol manera, aquí la teniu. És una coca perfecta per berenar amb un cafetó per exemple. No és gens dolça, ja veureu la quantitat de sucre que té, i acompanyada d’un poc de confitura és ben bona. Ara, no espereu una coca amb un sabor molt intens.dsc_1125

    Ingredients:

    • 135 g de farina
    • 65 g de farina de garrova
    • 1 cullerada de pasta de vainilla
    • 1/2 sobre de llevat en pols
    • 4 ous talla M
    • 3 cullerades de sucre morè
    • 1 cullerada de mel
    • 2 iogurts grecs (amb o sense sucre, podeu triar)
    • Sucre en pols per decorar

    Pas a pas:

    1- Mesclau per una banda tots els ingredients sòlids i per l’altra tots els líquids.

    2- Anau afegint els sòlids en unes quantes vegades als líquids, fins que estigui tot ben integrat.

    3- Untau el motlle ben untat i vessau-hi la pasta. Procurau que us quedi més o manco pla per sobre.

    4- Forn a 175º-180º durant uns 45-50 minuts o fins que en punxar-lo amb un escuradents aquest surti net.

    5- Deixau la coca uns minuts dins el motlle abans de treure’l.

    6- Deixau refredar. Un cop fred el podeu decorar amb un poc de sucre en pols.

    dsc_1130

    Fàcil, eh? Un bon berenar pels matins!

    Ens veim aviat!

    Besades!!!


     

    PD: La farina de garrova que he emprat per fer aquesta coca és una que he trobat en el supermercat de productes ecològics que hi ha en el meu poble. N’hi havia de diferents marques i composicions. Algunes duien canyella i altres ingredients d’aquest tipus. La que jo vaig comprar va ser una que únicament és garrova triturada i torrada, no duia altres components.

  • PASTÍS DE FORMATGE JAPONÈS

    PASTÍS DE FORMATGE JAPONÈS

    Per favor, digau-me que us ha passat com a mi alguna vegada. Que teniu davant una cosa mooooolt senzilla (o se suposa que és així) i que no hi ha manera, no surt. I ja pots cridar, plorar, resar… que res. No hi ha manera. Que no. Que no surt.DSC_0975

    Idò això és precisament el que em va passar amb aquest cheesecake. El faig per primera vegada, i val, no segueixo les instruccions exactes. Concretament utilitz un motlle massa gran. D’acord, falta meva. Ho vaig fer en un motlle de 20 cm, quan s’especificava un motlle de 15 cm. Resultat: una especie de truita no gens dolenta, però d’aspecte de pastís… per enlloc.DSC_0981

    Segon intent. Ho faig tot escrupulosament tal i com explicala recepta. Quantitats d’ingredients exacte, motlle de panetonne de 16 cm (més petit no el tenia), parets del motlle ben engreixades i a més folrat de paper, temperatures controladíssimes… i res, una altra truita blaaaanca com la neu. DSC_0983

    I anem al tercer intent. Consultant a gent a veure què podia estar passant, el que es veia era que o bé la temperatura, o bé els temps de cocció no anaven com tocava. Recordau que sempre us dic que tot depèn del forn. Idò ni més ni manco. Aquesta vegada era el forn. Vaig pujar les temperatures i el vaig deixar una estona més i… voilà! Només heu de mirar les fotos! (Val, no són les millors fotos del món, les actualitzaré algun dia que el torni a fer i tengui més temps). DSC_0987

    Us contaré com el vaig fer jo i us deixaré també el video de n’Ochikeron, la japonesa que va posar tant de moda aquest pastís.

    Ingredients:

    • 125 g de xocolata blanca
    • 125 g de Philadelphia
    • 3 ous mida L

    Pas a pas:

    1- Primer de tot preparau el motlle i el forn. El cheesecake es courà a bany Maria, per tant posau una safata dins el forn amb aigua i posau el forn a 170º. El motlle que vaig utilitzar era desmuntable, per tant corria el risc que hi entrés aigua. El vaig folrar per fora de paper de plata i per dins el vaig untar tot amb esprai però amb oli o mantega també va bé. Però a més, el vaig folrar de paper de forn que també vaig untar. Amb tot això preparat ja podem anar a preparar els ingredients.

    1- Separau els vermells dels blancs del ous i reservau cada cosa per separat.

    2- Foneu la xocolata blanca i mesclau-la amb la Philadelphia. Quan estigui ben mesclat afegiu els vermells d’ou. Si voleu que us quedi ben mesclat i sense cap grumoll passau aquesta mescla per un colador. És el que vaig fer i el que recomanen altres blogaires que ja l’han fet.

    3- Pujau els blancs d’ou a punt de neu, això vol dir que si girau el bol on ho faceu, els blancs no han de caure.

    4- Mesclau els blancs pujats en tres vegades amb la mescla de la xocolata, fins que tot estigui ben, ben integrat.

    5- Posau el motlle dins de la safata amb aigua i aquests són els temps i temperatures que van seguir jo:

    • 15 minuts a 180º
    • 15 minuts a 170º
    • 15 minuts amb el forn apagat i la porta tancada

    6- Un cop havien passat els temps que es recomanaven vaig obrir el forn i… uau! Havia pujat, era quasi perfecte!!! Però no havia agafat gens de color per sobre. Per tant:

    • el vaig tornar a posar dins el forn 15 minuts a 175º. Com que el forn ja estava una mica fred, només varen ser uns minuts per a què la superfície agafés color. I ja ho veieu!!!

    DSC_0989

    Seguiré experimentant. Sembla mentida que amb tres ingredients es pugui fer un pastís tan bo. Just a l’hora de servir-lo podeu posar-hi sucre en pols per sobre, ara que jo també el serviria amb un poc de confitura de fraula al costat…

    Gaudiu-lo!!! I ja em contareu com us ha anat!

    Besades!


    PD: Recepta ideal per si teniu convidats celíacs!

    PD2: Si hi posau xocolata blanca sense sucre i no hi posau sucre en pols per sobre ja marcareu dos gols: apte per a diabètics i celíacs.

    PD3: Imposible fer hat-trick, per als intolerant a la lactosa… me sap greu…

     

  • PASTÍS VAIXELL PIRATA (II)

    PASTÍS VAIXELL PIRATA (II)

    Preparats per seguir amb el pastís pirata? Endavant!

    Ens vàrem quedar en la forma del pastís ja feta. Teniem la base, que al final seria la mar, i també teniem el vaixell. Seguim ara amb la decoració.

    Necessitareu:

    • Paper decorat amb ratlles blanques i cels (això a gust dels nins/nines o del vostre)
    • Troqueladora
    • Bandera pirata de cartolina
    • Base per a tartes de 30×30 cm
    • Paper de plata
    • Crema de xocolata 
    • Buttercream de vainilla  (en aquesta de l’enllaç no du vainilla, però crec que us agradarà més si en posau)
    • Colorant alimentari en pasta blau
    • 3 pals de fusta

    Pas a pas:

    – Tenint ja el vaixell muntat, i que havia descansat tota la nit a dins la gelera, ja estava preparat per començar a decorar. Vaig preparar una crema de xocolata com la que teniu a l’enllaç (sense l’Amaretto, per suposat, era per una festa infantil!). Vaig repartir la crema de xocolata per sobre del vaixell i la vaig allisar tot el que vaig poder. Per la zona del casc en vaig posar més gruix per a poder fer-li textura.

    – Per fer la textura del casc vaig utilitzar una eina, semblant a una pinta, que di deixava aquestes línies. Si no en teniu és tan fàcil com deixar-ho llis o emprar una forqueta per dibuixar les línies.

    – Per fer la base, la mar, vaig fer una buttercream de vainilla i la vaig tenyir de blau. Va quedar més tirant a turquesa, però ja m’agradava el to que tenia. Vaig cobrir la coca de buttercream i la vaig allisar. És convenient que per fer això ja tengueu la coca sobre la base que aguantarà tot el pastís. També convé que poseu paper de plata entre la coca i la base, ja que segurament, si no ho feis així, l’embrutareu i d’aquesta manera, un cop decorada només haureu de treure el paper i tot quedarà perfectament net.

    – Un cop repartida la crema de xocolata i texturitzada, i composta la part del pastís que faria de la mar… va arribar el pitjor moment del pastís… Posar les dues parts juntes!!!! Va ser complicat per dues coses: perquè amb les cremes tot patinava una mica i perquè pesava més del que m’esperava. El cas és que quan vaig tenir el vaixell a sobre de la mar vaig notar que estava una miiiiica inclinat cap a un costat. Quasi no es notava. Però vaig pensar que quedaria molt millor si l’inclinava molt més. Com si anés navegant sobre ones molt pronunciades, i així ho vaig fer.

    FotoJet Collage6

    – Tenint ja tot pràcticament muntat només faltaven els detalls que havia fet dies abans: col·locar les baranes, els ulls de bou, l’àncora… Les baranes només vaig haver de clavar-les. L’ancora es va aguantar beníssim sobre la crema (per sort n’havia fet dues, perquè la primera es va trencar). I pels ulls de bou, vaig posar crema de xocolata per la part del darrera, que feia la funció de cola, i les vaig enganxar al casc (3 per estribor i 3 per babor).

    DSC_0945

    – Per acabar amb les cremes, vaig posar el que quedava de buttercream en una màniga pastissera amb una boquilla d’estrella oberta i vaig fer les ones.

    DSC_0969de

    – Ja per acabar, vaig retallar les veles del vaixell, amb una troqueladora vaig fer dos forats a cada una i les vaig posar als pals. Després els vaig clavar tal i com podeu veure a les fotos. Per la bandera pirata, vaig cercar una calavera per internet, la vaig imprimir i retallar i la vaig enganxar a sobre d’una cartolina negra.

    IMG_20160719_112349

    I a la fi ja estava acabat!!!

    Buf! Dos dies de feina, que acabaven amb un vaixell enorme dins la gelera de casa (per sort només hi havia d’estar atracat unes horetes). Ja només faltava dur-lo al lloc de la festa, patint molt per a que no es desmuntés o es pogués fondre pel camí… Per sort cap de les dues prediccions es va complir. El vaixell va arribar d’una peça.

    I pel que sé, els nins (i no tan nins) quedaren contents tant amb la forma com amb el sabor del pastís, que també és important.DSC_0939

    No sé si mai tornaré a fer una cosa tan grossa. De segur que no serà en breu, perquè du una feinada. Però estic contenta de com va quedar. I també perquè als principals protagonistes d’aquesta entrada, en Joan i en Miquel Àngel estaren contents amb el seu PASTÍS PIRATA!!!

    Ja no ens veurem fins al setembre. M’agafaré uns dies de vacances del blog per tornar amb cosetes noves. Esper tornar-vos a veure ben aviat!!!

    Besades!